خودرو

چانگان هانتر اولین پیکاپ EREV جهان عرضه شد


چانگان رسما پیکاپ هانتر را به بازار عرضه کرد. شرکت چینی ادعا می‌کند این مدل که برای اولین بار سال گذشته در نمایشگاه خودروی گوانگژو به نمایش گذاشته شد، اولین پیکاپ تراک با برد حرکتی برقی افزوده (EREV) در جهان است. ۸ نسخه از این مدل با قیمت ۱۳۹۹۰۰ یوان (۱۹۴۵۰ دلار) تا ۲۱۶۹۰۰ یوان (۳۰۱۵۰ دلار) عرضه شده است.
نسخه‌های تک‌موتوره از یک واحد ۱۳۰ کیلوواتی در محور عقب بهره می‌برند و نسخه‌های چهارچرخ محرک یک موتور برقی ۷۰ کیلوواتی اضافی در جلو دارند. همه نسخه‌ها از پک باتری لیتیم آهن فسفات با ظرفیت ۳۱.۱۸ کیلووات ساعت استفاده می‌کنند، که برد برقی ۱۸۰ کیلومتری و برد ترکیبی ۱۰۳۱ کیلومتری را فراهم می‌کند.
چانگان هانتر برای افزایش برد حرکتی خود به موتور ۲ لیتری JL486ZQ6 مجهز شده که حداکثر توان ۱۴۰ کیلووات را تولید می‌کند. البته این موتور درون‌سوز فقط به عنوان ژنراتور برق عمل می‌کند.
هانتر یک مدل دوکابین با ظاهر نسبتا استاندارد است که هیچ ویژگی ظاهری خاصی ندارد. روکش ضخیم اطراف بخش پایینی این پیکاپ از آن در برابر خراشیدگی محافظت می‌کند. کفی بار با روکش ضدخراش و مقاوم در برابر خوردگی پوشیده شده است. همچنین یک واحد تخلیه الکتریکی ۳.۳ کیلووات استاندارد در کفی بار برای تامین انرژی وسایل مختلف وجود دارد. ظرفیت بار این پیکاپ فقط ۴۹۵ کیلوگرم است.

چانگان هانتر در دو تیپ استاندارد و کشیده موجود است، که نسخه بزرگتر ۱۰۰۰ یوان (۱۵۰ دلار) گران‌تر است. ابعاد نسخه استاندارد ۱.۸۸/۱.۹۳/۵.۳۸ متر و فاصله محوری آن ۳.۱۸ متر است. در نسخه بزرگتر، تمام فضای اضافی به کفی بار منتقل می‌شود. ابعاد این نسخه ۱.۸۸/۱.۹۳/۵.۶۳ متر و فاصله محوری آن ۳.۴۳ متر است.
بنابراین ابعاد کفی بار نسخه استاندارد ۰.۵*۱.۵۹*۱.۶ متر و نسخه بزرگتر ۰.۵*۱.۵۹*۱.۸۵ متر است. درب عقب یک پله کشویی با ارتفاع ۰.۵۳ متر از زمین دارد و ارتفاع کفی بار از زمین ۰.۸۳ متر است. یک کرکره غلتکی دستی نیز برای پوشاندن قسمت بار در نظر گرفته شده است.
زاویه حمله هانتر ۲۹ درجه و زاویه فرار آن ۲۷ درجه است. ارتفاع نسبتا زیاد از زمین نشان می‌دهد که این پیکاپ احتمالا از قابلیت‌های آفرود قابل قبولی بهره می‌برد.
طراحی کابین با نمایشگر کلاستر ۷.۵ اینچی و سیستم چندرسانه‌ای ۱۲ اینچی کاملا مدرن است. از امکانات این مدل می‌توان به کروز کنترل، مسیریابی نقشه AutoNavi، چراغ‌های کمکی در زمان چرخش، برف پاک‌کن خودکار، کنترل صوتی، به‌روزرسانی وایرلس، فرمان چرمی، نمایشگر کلاستر LCD، شارژر بی‌سیم ۴۰ وات، صندلی‌های چرمی، صندلی مجهز به گرمکن، بلندگوهای ۶/۴، دریچه‌های هوای تهویه در عقب و … اشاره کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا