برترین ماشین‌های فرانسوی در جهان

شرکت‌های فرانسوی پایه های تکنولوژی را از ساخت دوچرخه‌ها و سه‌چرخه‌ها شروع کردند و تا امروز با ساخت مدل‌های پژو، رنو و انواع خودروهای دیگر راه پیشرفت را ادامه می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خودروهای فرانسوی در دنیا تاریخچه طولانی را برای خود رقم زده‌اند. پژو از سال ۱۸۸۲ با دوچرخه‌هایش و از سال ۱۸۸۹ با سه چرخه‌هایش قدم‌های اولیه برای ورود به صنعت خودروسازی را برداشت.

رنو در سال ۱۸۹۹ به طور رسمی توسط لویی رنوو برادرانش (مارسل و فرناند) با نامرنو فررسبا یک سرمایه کوچک تأسیس شد. سال‌ها بعد کمپانی خودروسازی سیتروئن در سال ۱۹۱۹ توسط آندره سیتروئن تأسیس شد. سیتروئن در سال ۱۹۳۴ با شروع ساخت سیتروئن تیپ E اولین تولید انبوه اتومبیل‌های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه‌گذاری کرد. سه قطب بزرگ و اصلی صنایع فرانسه که احتمالا بهترین خودروهای فرانسوی جهان را تولید کردند.

بهترین+خودرو+فرانسوی

خودروهای فرانسوی همانقدر که محبوب کارشناسان ومردم هستند، مورد تمسخر آنان نیز قرار می‌گیرند. منتقدان احتمالا به دلیل قابلیت‌های نامناسب الکتریکی و تمایل این خودروها به آتش گرفتن‌های خود به خودی اعتبار کمپانی‌های بزرگ فرانسه را زیر سوال می‌برند.

اما به شکل سنتی، خودروهای فرانسوی بسیار بیشتر از توصیفات قابلیت دارند. از نظر الکتریکی آنها معایب خاص خود را دارند اما از نگاه مکانیکی فرانسوی‌ها سخت، تنومند و در عین حال خلاق ظاهر شدند. اکثر پیچیدگی‌های آنها با قوه ابتکار همراه بوده و در مقابل، سادگی‌های آنها نیز هوشمندانه به شمار می‌آید. می‌توان گفت اغلب خودروهای آنها روی شخصیتشان منطبق شده است. در این مطلب برترین خودروهای ساخت فرانسه در طول تاریخ این کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پژو ۴۰۵

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg1

نام آشنای مردم ایران. یکی از همان خودروهای ساده که همه چیز در آن خوب و درست تعبیه شده است. خودرویی راحت، جادار، بزرگ و قابل اطمینان که رانندگی با آن لذت‌بخش است. نسخه‌های دیزلی این خودرو دارای سامانه‌های مکانیکی سخت و صرفه‌جویی هستند. با این حال رانندگی با آنها در زمان خودش توصیه می‌شد. در حال حاضر این خودرو در شمار کلاسیک‌ها به قرار می‌گیرد، اما ۴۰۵ با اشتیاق در شمار بسیاری از مردم خاطره شده است.

رنو ۴CV

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg2

بعد از جنگ جهانی دوم فرانسه، به خودروی ویژه برای بسیج مردم احتیاج داشت. نسخه‌ای فرانسوی از فولکس‌واگن بیتل که همان نقش را در فرانسه بازی کند. ۴CV همان خودرو بود. در ساخت این خودرو از همان مدل موتور عقب بیتل کپی‌برداری شد. در مقابل رنو با ساخت این خودرو جایگاه یک خودروساز حرفه‌ای را در فرانسه کسب کرد و برخلاف میل دولت استعدادهایش را برای تبدیل شدن به یک خودروساز تجاری نشان داد.

رنو ۴

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg3

به عنوان جانشین ۴CV وارد عرصه شد. با وجود کوچکی به عنوان پیشگام مدل ۲CV سیتروئن به شمار می‌آید. اما رنو ۴ بسیار سرسخت‌تر ساخته شد. فلز مناسبی در سقف آن به کار رفت و فضای بیشتری را به سرنشینان ارائه داد. این خودرو به نحوی در شمار اولین هاچبک‌های جان قرار می‌گیرد.

رنو ۱۶

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg4

این مدل اولین خودروی هاچ‌بک با قابلیت محرک چرخ‌های جلو بود. می‌توان گفت این مدل اولین نمونه از طرحی است که ما امروزه به عنوان استاندارد خودروهای مسافری شاهد آن هستیم. با این وجود رنو ۱۶ راحت بود و فضای زیادی را به سرنشینان ارائه می‌داد و نیاز خریداران را کاملا برآورده می‌کرد.

پژو ۵۰۴

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg5

به لطف سامانه مکانیکی ساده و تنومند خود به رکن اصلی آفریقا و خودروی محبوب آمریکای جنوبی تبدیل شد. به دلیل ظاهر ساده، بزرگ و فانتزی‌اش در زمان خود رکورد جدیدی در خودروهای فرانسوی به ثبت رساند و تا کنون در شمار پرفروش‌ترین خودروهای پژو قرار گرفته است.

رنو اسپیس I

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg6

اسپیس اولین خودروی حمل و نقل دسته جمعی نیست. بلکه نمونه یک طراحی منفرد و انعطاف‌پذیر است که امروزه آنها را با نام مینی‌ون‌های شخصی می‌شناسیم. در زمان تولید این خودرو اسپیس MK1 از یک طراحی تمیز، زیبا و ساده بهره می‌برد. این خودرو برای افزایش نشاط سرنشینان در نمای پشت به پنجره بزرگ مجهز شد.

سیتروئن ۲CV

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg7

چه نکته‌ای را باید در خصوص این خودرو بگوییم که تا کنون ناگفته مانده است؟ مدل ۲CV که جد ژیان به حساب می آید در سال ۱۹۴۸ به بازار عرضه شد. این اتومبیل که زیبایی و سادگی را یکجا جمع کرده بود هواداران زیادی پیدا کرد. ۲CV یک اتاق ساده که از ورقه‌های گالوانیزه ساخته شده بود داشت، در زیر شیشه جلو یک ورودی هوا قرار گرفته بود که در فصول گرم نقش خنک‌کننده را ایفا می‌کرد. قیمت این خودرو ارزان بود و میلیون ها نفر در فرانسه و پس از آن در جهان صاحبش شدند.

پژو ۲۰۵

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg8

پس از کسب موفقیت ۲CV و رنو ۴، فرانسه اینک رکورد ساخت خودروهای کوچک را در اختیار داشت. اما ۲۰۵ رنو ثابت کرد که خودروهای کوچک می‌توانند شیک و کاربردی عرضه شوند. با توجه به ارزانی، موتور ۱ لیتری و سر و صدای و ریپ‌های متناوب این خودرو فرانسوی جذاب و مد محسوب می‌شد.

سیتروئن ترکشن آوانت

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg9

مسلما بهترین خودروی فرانسوی در دوره معاصر است. زمانی که از سیتروئن آوانت صحبت می‌کنیم یعنی قرار است از انقلاب فرانسوی‌ها در صنعت خودروسازی جهان بگوییم. ترکشن‌آوانت اوایل ۱۹۳۴ با حرف‌های جدیدی وارد بازار شد و استقبال خوب مشتریان از آن، بهانه‌ای دست سیتروئن داد تا به مدت ۲۳سال علاوه‌ بر فرانسه در کارخانه‌های بلژیک، آلمان، انگلیس و دانمارک هم تولیدش را ادامه دهد.

سیتروئن DS

بهترین+خودرو+فرانسوی.jpg0

الهه لقب این خودرواست وبدون شک شناخته‌ترین خودروی فرانسه در تمامی اعصار خواهد بود. این خودروسازی در این اتومبیل از تکنیک‌های خلاقانه بهره‌ برد و به مدت ۲۰ سال به تولید این خودرو ادامه داد. این خودروساز از قابلیت محرک چرخ‌های جلو به عنوان خلاقیت آن زمان بهره برد. این خودرو همچنین اولین خودروی تولید انبوه فرانسه با صفحات ترمز جلو بود که در محفظه‌ای ویژه برای کاهش وزن و فشار روی سامانه تعلیق مستقیم نصب شد.

شرکت‌های فرانسوی پایه های تکنولوژی را از ساخت دوچرخه‌ها و سه‌چرخه‌ها شروع کردند و تا امروز با ساخت مدل‌های پژو، رنو و انواع خودروهای دیگر راه پیشرفت را ادامه می‌دهند.

به اشتراک بگذارید :