خودرو

ابطال بیش از ۸۰ پروانه نمایشگاه خودرو در تهران

عصر خودرو- رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودروی تهران، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال پیش رو تورمی ۱۵ تا ۳۰ درصدی بازار خودرو را از خود متاثر کند، هر چند بازار خودرو همچنان در رکود برآمده از ضعف عرضه است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از ابطال بیش از ۸۰ پروانه کسب نمایشگاه‌داران خودرو در تهران به دلیل رکود حاکم بر بازار خبر داد.
اسد کرمی، رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران شرحی از وضعیت بازار خودرو در نخستین روز‌های سال ۱۴۰۳ ارائه کرد و گفت: هر چند هنوز قریب به اتفاق نمایشگاه‌داران خودرو در تهران فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند، اما به طور کلی بازار خودرو همواره از نوسانات ارزی تاثیرپذیر بوده و نوسانات روز‌های آغازین سال ۱۴۰۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست، چنانکه در آخرین روز‌های سال ۱۴۰۲ هم شاهد تاثیر نوسانات قیمت ارز بر بازار خودرو بودیم.
وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال پیش رو تورمی ۱۵ تا ۳۰ درصدی بازار خودرو را از خود متاثر کند، هر چند بازار خودرو همچنان در رکود برآمده از ضعف عرضه است. اما نوسانات ارزی و تورم سالانه تاثیر خود را بر قیمت خودرو خواهد گذاشت با این حال عملکرد واقعی بازار وقتی ظاهر می‌شود که معاملات در هفته آینده از سر گرفته شود. کرمی ادامه داد: به طور کلی پس از شیوع کرونا بازار خودرو دیگر هیچ‌گاه به رونق سال‌های پیش از همه‌گیری ویروس بازنگشت؛ همچنین در سال‌های اخیر ابهاماتی که در عملکرد شرکت‌های خودروساز ایرانی به وجود آمده سرمایه‌ها را از این صنعت فاصله داده است، در چنین شرایطی وعده‌هایی که در بیش از یک سال گذشته مبنی بر تقویت واردات خودرو داده شده نیز عملی نشد. رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران تصریح کرد: در سال گذشته اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران بیش از ۸۰ پروانه نمایشگاه‌ها را باطل کرد، زیرا دارندگان این پروانه‌ها به دلیل شرایط حاکم بر بازار خودروی کشور، عطای این حرفه را به لقای آن بخشیدند و شغل خود را به کلی تغییر دادند. وی اظهار کرد: در چنین شرایطی شماری نیز از این فضای آلوده سوءاستفاده کرده و بدون دریافت پروانه اقدام به برپایی نمایشگاه و فروشگاه خودرو کرده‌اند و امکان بروز تخلف در معاملات خودرو را به ویژه در گوشه و کنار تهران افزایش داده‌اند. عبدل‌آباد، افسریه، آزادی و شادمان مناطقی هستند که شمار بیشتری از نمایشگاه‌های خودروی بدون مجوز را در خود جای داده‌اند. کرمی گفت: بنابراین به کسانی که قصد معامله خودرو دارند توصیه می‌شود به هنگام معامله در محل نمایشگاه حتما بررسی کنند که نمایشگاه دارای پروانه کسبی باشد که به نام مالک نمایشگاه است و همچنین از طریق اتحادیه عضویت مالک نمایشگاه را در اتحادیه چک کنند تا ریسک تقلب در معامله از بین برود.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا