خودرو

پیش بینی افزایش فروش خودروهای برقی در هند

عصر خودرو- فروش خودروهای برقی هند در سال جاری ۶۶ درصد پس از ۲ برابر شدن در سال ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت تحقیقاتی کانترپوینت اعلام کرد که انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی در هند پس از دو برابر شدن در سال ۲۰۲۳، امسال ۶۶ درصد افزایش یابد زیرا یارانه‌های دولتی به افزایش تقاضا و ایجاد زیرساخت‌های حمایتی در این کشور کمک می‌کند.
رشد سریع فروش در زمانی است که رشد خودروهای برقی در سایر بازارهای مهم مانند ایالات‌متحده و چین در حال کاهش است. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰، خودروهای برقی نزدیک به یک سوم بازار خودروهای شخصی هند را تشکیل می‌دهند.
بازار خودروهای برقی هند، کوچک اما رو به رشد و تحت سلطه خودروساز داخلی تاتا موتورز است. مدل‌های برقی دو درصد از کل فروش خودرو در سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دادند اما دولت هند قصد دارد ۳۰ درصد را تا سال ۲۰۳۰ در نظر بگیرد. در صورتی که خودروسازان متعهد به سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰ میلیون دلاری و شروع تولید داخلی طی سه سال آینده شوند، دولت هند در ماه گذشته مالیات واردات خودروهای برقی را بر برخی از مدل ها کاهش داد که به عنوان یک پیروزی برای خودروسازان خارجی از جمله تسلا تلقی می‌شود.
رویترز گزارش داد که تسلا تولید خودروهای فرمان‌راست را در کارخانه خود در آلمان برای صادرات به هند در اواخر سال جاری آغاز کرده است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا