قهرمان جدید فراری در پیست مسابقه

فراری امید زیادی به موفقیت خودروی جدید خود دارد و سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی آن انجام داده است. SF70H در برخی بخش‌ها تفاوت‌های زیادی با سایر خودروهای فصل ۲۰۱۷ فرمول یک دارد که ورودی‌های هوای پیشرانه یکی از بارزترین آن‌ها است

پس از مرسدس بنز، اکنون نوبت به دو شرکت مطرح و باسابقه‌ی دیگر فرمول یک رسیده است تا از خودروهای جدید خود برای رقابت در فصل ۲۰۱۷ این مسابقات رونمایی کنند.

به گزارش زومیت،فراری به عنوان ششمین تیم حاضر در مسابقات فرمول یک، خودروی جدید خود برای شرکت در این رقابت‌ها را معرفی کرد که به‌جرات می‌توان آن را یکی از زیباترین نمونه‌های موجود دانست. این خودرو که با نام SF70H شناخته می‌شود، طی مراسمی به طور رسمی در فیورانو رونمایی شد. در این مراسم مائوریزیو آریوابنه مدیر تیم فرمول یک فراری، ماتیا بینوتو مدیر بخش فنی و راننده‌های این تیم، سباستین فتل و کیمی رایکونن حضور داشتند.

فراری امید زیادی به موفقیت خودروی جدید خود دارد و سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی آن انجام داده است. SF70H در برخی بخش‌ها تفاوت‌های زیادی با سایر خودروهای فصل ۲۰۱۷ فرمول یک دارد که ورودی‌های هوای پیشرانه یکی از بارزترین آن‌ها است. این شرکت همچنین همانند رنو و ویلیامز از باله‌ی کوسه مانند در بخش انتهایی خودرو بهره گرفته است.

فراری فصل گذشته امید زیادی به موفقیت در مسابقات فرمول یک داشت. اما مشکلاتی اعم از پیشرانه‌ی ضعیف‌تر نسبت به مرسدس بنز و برخی اشتباهات در تعیین استراتژی تیم باعث شد این تیم باسابقه پس از ردبول و با فاصله‌ی زیاد نسبت به مرسدس بنز قهرمان، در جایگاه سوم بایستد. فراری امیدوار است به لطف پیشرانه‌ی بهبودیافته و بدنه‌ی آیرودینامیکی و پیشرفته‌ی جدید خود، قادر به کسب عنوان قهرمانی در فصل پیش‌ رو باشد.

پس از معرفی فراری SF70H، کیمی رایکونن برای اولین بار به آزمایش میدانی آن در فیورانو پرداخت.

اما امروز فراری تنها تیمی نبود که از خودروی جدید خود رونمایی کرده است. ساعاتی پیش مک‌لارن نیز با معرفی نسل جدید خودروی فرمول یک، به قدرت‌نمایی در برابر سایر تیم‌های موجود در این مسابقات پرداخت. یکی از بارزترین مشخصه‌های خودروی جدید مک‌لارن، سبک جدید رنگ‌‌آمیزی است که این تیم از رنگ مشکی فصل قبل فاصله گرفته و اکنون شاهد بازگشت به سال‌های گذشته‌ و استفاده‌ی گسترده از رنگ نارنجی در خودرو هستیم. همچنین مک‌لارن نام خودروی خود را تغییر داده است و پس از نزدیک به ۴۰ سال، شاهد حذف عبارت MP4‌ از ابتدای نام آن هستیم. MCL32 نام خودروی جدید مک‌لارن برای شرکت در مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷ است.

مک‌لارن MCL32 همانند سایر خودروهای فصل ۲۰۱۷ فرمول یک، تغییرات گسترده‌ای نسبت به نمونه‌های سال گذشته به خود دیده است. یکی از نکات متمایزکننده‌ی طراحی این خودرو نسبت به رقبای آن، طراحی دماغه و استفاده از ورودی‌های هوای مخصوص در اطراف آن است. باله‌ی کوسه مانند، پره‌های جانبی هدایت جریان هوا و ورودی‌های جدید هوا به پیشرانه، از دیگر تغییرات طراحی بدنه‌ی MCL32 نسبت به MP4-31 هستند.

در خلال مراسم رونمایی از MCL32، یوسوکه هاسه‌گاوا، مدیر بخش پیشرانه‌ی هوندا گفت که نمونه‌ی بازطراحی شده‌ی این شرکت هنوز به مراحل پایانی خود نرسیده است. اما هوندا اطمینان دارد که تا پیش از گرندپری استرالیا، به اهداف خود در ارتقاء توان پیشرانه خواهد رسید.

یکی دیگر از نکات جالب در مراسم رونمایی از مک‌لارن MCL32، تأیید فرناندو آلونسو راننده‌ی مطرح این تیم مبنی بر مذاکره با مرسدس بنز برای جایگزینی نیکو رزبرگ بود. طبق گفته‌های فرناندو آلونسو، پس از خروج رزبرگ، مرسدس بنز با این راننده‌ی مطرح اسپانیایی وارد مذاکره شده بود که با توجه به قرارداد و شرایط فعلی آلونسو در مک‌لارن-هوندا، وی پیشنهاد تیم قهرمان سه فصل اخیر مسابقات فرمول یک را رد کرده است. آلونسو همچنین در ادامه اعلام کرد که پس از تابستان جاری در خصوص ادامه‌ی فعالیت خود در فرمول یک تصمیم‌گیری خواهد کرد.

فصل ۲۰۱۷ فرمول یک، سومین سال همکاری مک‌لارن و هوندا است و این تیم با توجه به نتایج نه چندان مطلوب سال‌های گذشته، امید زیادی به موفقیت در فصل جاری دارد. تغییر کامل رنگ، نام، طراحی بدنه و معماری پیشرانه حاکی از این است که مک‌لارن-هوندا تمام تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی فصل، به کار گرفته است.

ردبول آخرین تیم فرمول یک است که هنوز از خودروی جدید خود رونمایی نکرده است. این تیم خود را برای رونمایی در روز یکشنبه‌ هفته‌ی جاری آماده می‌کند.

فراری امید زیادی به موفقیت خودروی جدید خود دارد و سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه‌ی آن انجام داده است. SF70H در برخی بخش‌ها تفاوت‌های زیادی با سایر خودروهای فصل ۲۰۱۷ فرمول یک دارد که ورودی‌های هوای پیشرانه یکی از بارزترین آن‌ها است

به اشتراک بگذارید :