خودرو

خیز آرین دیزل برای کسب سهم ۴۰ درصدی بازار


مدیر عامل آرین دیزل با اشاره به این که این شرکت توانسته است اهداف سال ۱۴۰۲ را محقق کند، از خیز آرین دیزل برای کسب سهم ۴۰ درصدی بازار خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، سعید محمودی در نشستی خبری در خصوص برنامه آرین دیزل برای سال ۱۴۰۳ گفت: برای سال آینده هدف تولید چهار هزار دستگاه انواع کامیونت و کامیون است که از ۲۴ درصد سهم بازار فعلی به ۴۰ درصد بازار خواهیم رسید، اما این مهم با تکمیل سبد کالایی در سال گذشته اتفاق خواهد افتاد.
محمودی ادامه داد: «البته هدف آرین دیزل تولید ۳ هزار دستگاه بود که  پیش بینی می شود تا پایان سال به ۲۹۰۰ دستگاه برسیم. همان طور که اشاره کردم هدف گذاری برای سال آینده ۴۰ درصد است، این یعنی ۴۰ درصد بازار است در حالی که، امسال به ۲۹ درصد رسیدیم. بنابراین برای این که این سهم اضافی را بگیریم باید خدمات بهتری داشته باشیم، از طرفی به دنبال این هستیم بازار را بزرگ تر کنیم تولید کامیونت ۱۲ تن به همین منظور است.»
مدیرعامل آرین دیزل همچنین در خصوص واردات خودرو‌های کارکرده تجاری گفت: «در سال قبل، واردکنندگان می‌توانستند خودرو‌های تجاری اروپایی با حداکثر سه سال کارکرد وارد کشور کنند، اما الان این عدد به ۵ سال افزایش یافته است در حالی که تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین خودرو‌های مورد نیاز کشور در اکثر حوزه‌های تجاری را دارند.»
محمودی افزود: «در سه سال گذشته بیش از ۲۶ هزار کشنده وارد کشور شده است. در آینده نزدیک این خودرو‌ها نیاز به خدمات پس از فروش دارند و به طور حتم مالکان آن ها دچار مشکل خواهند شد.»
وی ادامه داد: «هدف این طرح رقابت پذیر‌تر شدن تولید داخلی بوده است، اما در واقعیت این گونه نشد. ضمن این که، فروش هیچ کدام از خودرو‌های وارداتی همراه با تسهیلات بانکی نبوده و اگر تسهیلاتی داده شده از سوی واردکننده انجام شده است. این موضوع را باید در نظر داشت که کلید نوسازی ناوگان باری و جاده‌ای، تسهیلات است. در سالی که گذشت توانستیم به تمام اهداف و برنامه های خود دست یابیم و در برخی موارد نیز از این اهداف فراتر رفتیم.»
مدیرعامل آرین دیزل درباره طرح‌ نوسازی ناوگان جاده‌ای گفت: «متوسط عمر خودرو‌های ما ۳۰ سال است. از دیرباز طرح‌های متفاوتی برای نوسازی وجود داشته است، که آخرین آن طرح کلید به کلید بود، اما مهم ترین مانع اجرایی شدن این طرح‌ها بحث بودجه است. برای جایگزینی خودرو‌های جدید باید طرح‌ها تشویقی داد مانند وام‌های کم بهره، وام‌هایی که سهم زیادی از قیمت خودرو را پوشش بدهند و بازپرداخت آن طولانی باشد. این در حالی‌ست که طرح‌هایی نوشته می‌شود که منابع کافی برای آن در نظر گرفته نشده است. از طرفی به دلیل شرایط تورمی، ۸۰ درصد خودرو‌های فروخته شده برای مصرف کننده نبوده و فقط برای حفظ ارزش پول بوده است، برای همین این خودرو‌ها وارد سیستم حمل و نقل نشدند.»
مدیر برند شک موتو نیز در ادامه این نشست با بیان این که برای افزایش بهره وری آرین موتور تصمیم گرفت که بخش خودرو‌های باری سبک و سنگین را از یکدیگر جدا کنند گفت: «در سگمنت خودرو‌های باری تک باید متناسب با توانایی شریک تجاری خود جلو برویم ضمن این که باید زمانی وارد بازار شویم که شرایط مهیا باشد، به طور مثال، خودرو‌های ما استاندارد‌های ۸۵گانه را پاس می‌کنند، اما برخی از خودروساز‌ها از برخی استاندارد‌ها معاف هستند پس هزینه تمام شده آن‌ها کم تر می‌شود، بر همین اساس، تصمیم گرفتیم زمانی وارد بازار شویم که به لحاظ استاندارد‌ها شرایط یکسان باشد و بتوانیم رقابتی کار کنیم.
سروش قاسمیه افزود: «خودرو ایکس ۶ هزار محصول پرچم‌دار ما خواهد و در نیمه دوم سال آینده آن را عرضه خواهیم کرد. این خودرو یک محصول یونیک خواهد بود و مشابهی در بازار ندارد. در بحث خدمات ما برنامه ویژه‌ای برای سال آینده داریم، یک دوره آموزشی خوبی از شک موتو دریافت کردیم و به مدت ۴۵ روز تیم فنی شک موتو در ایران مستقر بود و به نمایندگی‌ها آموزش داد. در سال آینده یک مرکز آموزش حرفه‌ای را احداث خواهیم کرد، همچنین بزرگ ترین تعمیرگاه خودرو‌های باری را در تهران احداث خواهیم کرد.»
وی در خصوص محصول جدید شک موتو X6000 گفت: «این محصول پرچم‌دار شک موتو و آرین دیزل خواهد بود و سال آینده به بازار می آید و در بحث خدمات پس از فروش در حال ارتقای کیفیت نمایندگان هستیم و در پاییز امسال دوره ۴۵ روزه توسط مدرسان و مهندسان شک موتو برگزار شد و در سال آینده مرکز آموزش خودروهای تجاری خود را راه اندازی خواهیم نمود.»
قاسمیه همچنین درباره تحویل شک موتو افزود: «در حال حاضر، تولیدات را به‌روز تحویل داده و محصولات آینده را نیز با همین رویکرد تحویل مشتریان خواهیم داد. ضمن این که، در سال آینده دو تیپ کشنده اقتصادی و کشنده لوکس شک موتو در سال آینده عرضه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا