خودرو

افزایش ۹ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار؛ دنا پلاس،کوئیک و ساینا چند شد؟ | جدول قیمت ها

قیمت خودرو امروز شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. بازار خودرو در اولین روز کاری هفته باز هم شاهد رشد قیمت در اغلب محصولات داخلی است، اما محصولات مونتاژی و وارداتی بازار در حال حاضر نوسان قیمتی چندانی ندارند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، شنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۳، در اولین روزکاری این هفته باز هم ترمز برید و اکثر خودروهای داخلی بازار شاهد رشد قیمتی هستند. البته خودروهای مونتاژی در حال حاضر تغییر قیمت چندانی ندارند، اما با ادامه روند فوق می‌توان انتظار رشد قیمت در محصولات مونتاژی و وارداتی را داشت.
از هفته گذشته در پی تشدید تنش‌ها در منطقه و افزایش احتمال پاسخ ایران به حملات موشکی اسرائیل، نرخ دلار در بازار آزاد تا یک قدمی کانال ۶۵ هزار تومان بالا رفته است که همین موضوع باعث افزایش قیمت‌ها در تمامی بازارهای موازی همچون طلا، سکه و خودرو می‌شود.
همانطور که اشاره شد قیمت خودروهای داخلی نسبت به سایر خودروهای بازار، رشد بیشتری دارند. برای چندمین روز پیاپی محصولات ایران خودرو پرچم‌دار رشد قیمت در بازار معرفی شد.
کوییک دنده‌ای S جزو ارزان‌ترین محصولات داخلی بازار به شمار می‌رفت که با رشدهای عجیب خود طی ماه‌های اخیر به قیمت‌های عجیبی رسیده است. این خودرو امروز هم ۱۴ میلیون تومان گران‌تر شده و به کانال ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است.
شاهین G اتوماتیک یکی از جدیدترین خودروهای شرکت سایپا محسوب می‌شود که از ابتدای امروز ۹ میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۸۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.
پژوپارس LX TU۵ یکی از پرحاشیه‌ترین خودروهای داخلی بازار در سال گذشته بود که از ابتدای روز ۱۹ میلیون تومان افزایش قیمت دارد و با نرخ ۸۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال رکورددار رشد قیمت در خودروهای داخلی به شمار می‌رود. این خودرو امروز ۴۰ میلیون تومان گران‌تر شده و به یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان رسیده است.

رشد قیمت خودروهای مونتاژی بازار فعلاً آغاز نشده و به غیر از محصولات مدیران خودرو، اکثر مونتاژی‌ها رشد قیمتی ندارند.
ام‌وی‌ام X۲۲ Pro دنده دستی یکی از ارزان‌ترین محصولات داخلی بازار است که با رشد هفت میلیون تومانی از ابتدای روز، سرانجام با ۹۴۲ میلیون تومان قابل خریداری است.
کی‌ام‌سی K۷ کراس‌اوور جدیدالورود کرمان موتور بوده که البته ادامه تولید آن در هاله‌ای از ابهام است. این خودرو یکی از معدود محصولات کرمان موتور به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته تغییر قیمت دارد و با رشد ۴۵ میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.
تیگو ۷ پرو پریمیوم یکی دیگر از رکوردداران افزایش قیمت در بازار امروز محسوب می‌شود که ۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت دارد و به کانال دو میلیارد و ۴۰ میلیون تومان رسیده است.
چانگان CS۵۵ پلاس یکی از محصولات وارداتی شرکت سایپا است که رکورددار رشد قیمت نیز محسوب می‌شود. این خودرو از ابتدای روز ۹۵ میلیون تومان گران‌تر شده و با دو میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

طبق انتظار بسیاری از کارشناسان، قیمت خودرو از ابتدای روز جاری صعودی شد. البته می‌توان مهم‌ترین محرک بازار خودرو را در حال حاضر ناشی از رشد نرخ ارز دانست، اما گویا در لحظات اخیر نگارش این گزارش، اندکی از هیجان بازار فروکش کرده و نرخ دلار نیز در حد بسیار محدود کاهشی شده است.
بنابراین در صورتی که دولت بتواند نرخ ارز را از روزهای آینده کنترل کند، احتمالاً قیمت خودرو بیش از این صعودی نباشد، اما در غیر این صورت نمی‌توان اتفاقات جالبی را در بازار خودرو متصور شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا