خودرو

دزدیدن تویوتا راوفور در یک چشم به هم زدن به شیوه‌ای عجیب / عکس

حضور گسترده‌تر کامپیوترها در خودروها امکان دستکاری آن‌ها برای نفوذ به خودرو با اهدافی مثل دزدی و… را فراهم کرده است. حالا گفته می‌شود که دزدها راهی برای ورود به داخل ماشین از طریق چراغ های جلو پیدا کرده‌اند.
به گزارش خبرآنلاین، «ایان تابور» (Ian Tabor)، مشاور حوزه امنیت سایبری مدتی قبل تصویری را از طریق حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌داد چراغ جلو سمت راننده‌ی تویوتا راو ۴ او را دزدیده‌اند؛ در واقع، سیم چراغ جلو از ناحیه زیر کاپوت خودرو بیرون آورده شده بود. او پس از این اتفاق، چراغ جلو ماشین خود را عوض کرد ولی سه ماه بعد دزدها دوباره به آن دستبرد زدند. حالا تابور هم به کمک یکی دیگر از متخصصان حوزه امنیت سایبری پیگیر این مسئله شده و متوجه شده است که چطور دزدها از چراغ های جلو برای ورود به داخل اتومبیل استفاده می‌کنند.

دزدها برای اینکه به شبکه ناحیه کنترلیِ (Controller Area Network) تویوتا راو ۴ او دسترسی پیدا کنند، از مهار سیم چراغ جلو آن استفاده کرده‌اند. شبکه مذکور که با عنوان «کن باس» (CAN bus) هم شناخته می‌شود، امکان ارتباطات پیچیده بین اجزای الکترونیکی مختلف را فراهم می‌کند؛ همان اجزایی که ایربگ‌ها و سیستم‌هایی مثل دستیار پارک در خودرو به آن نیاز دارند. در ماشین تابور هم دزدها به کانکتوری دسترسی پیدا کرده‌اند که برای تنظیم جهت نور چراغ جلو استفاده می‌شود.
در این گزارش بیشتر درباره این ماجرا بخوانید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا