این خودرویی که هم بنز است هم پورشه

این خودرو در تأسیسات مرسدس و پورشه در ناحیه‌ی اشتوتگارت و با تمامی بهبودهای عملکردی ساخته شد. پهنای این خودرو نسبت به E کلاس استاندارد افزایش یافته بود و از چهار صندلی انفرادی ریکارو و ترمزهای قرض گرفته شده (همانند پیشرانه) از رودستر SL سود می‌برد.

AMG از حدود سال ۱۹۶۷ تاکنون مشغول انجام وظیفه بوده است؛ اما تا سال ۱۹۹۹ مرسدس بنز کنترل این شرکت را به دست نگرفته بود و در سال ۲۰۰۵ مرسدس باقی مانده‌ی سهام این شرکت را نیز خرید تا آن را به بخش پرفورمنس خودش بدل نماید. در بین این فاصله‌ی زمانی مرسدس با پورشه (!) برای ساخت سدان پرفورمنس ۵۰۰ E همکاری نمود.

این خودرو که بی‌شک یکی از پرفورمنس ترین سدان های اوایل دهه‌ی ۹۰ بود با کد W124 شناخته شده و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری با قدرت ۳۲۶ اسب بخار استفاده می‌کرد. در همین زمان بود که ب ام و M5 هنوز از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با حجمی کمتر از ۴ لیتر استفاده می‌کرد که خروجی یکسان اما گشتاور بسیار کمتری داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این خودرو در تأسیسات مرسدس و پورشه در ناحیه‌ی اشتوتگارت و با تمامی بهبودهای عملکردی ساخته شد. پهنای این خودرو نسبت به E کلاس استاندارد افزایش یافته بود و از چهار صندلی انفرادی ریکارو و ترمزهای قرض گرفته شده (همانند پیشرانه) از رودستر SL سود می‌برد.

اندکی بیشتر از ۱۰ هزار دستگاه از این سدان پرفورمنس در نیمه‌ی اول دهه‌ی ۹۰ میلادی و پیش از پایان تولید ساخته شد. در سال ۱۹۹۳ تنها ۱۵۹۶ دستگاه از آن ساخته و در کل تنها ۱۵۲۸ دستگاه از ۵۰۰ E به ایالات‌متحده صادر شد. یکی از این خودروها در هفته‌ی آینده در حراج شرکت خواهد کرد و تخمین زده می‌شود که با بهای بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار فروخته شود که برابر با بهای یک E کلاس پایه‌ی امروزی یا یک AMG C43 است.

این خودرو در تأسیسات مرسدس و پورشه در ناحیه‌ی اشتوتگارت و با تمامی بهبودهای عملکردی ساخته شد. پهنای این خودرو نسبت به E کلاس استاندارد افزایش یافته بود و از چهار صندلی انفرادی ریکارو و ترمزهای قرض گرفته شده (همانند پیشرانه) از رودستر SL سود می‌برد.

به اشتراک بگذارید :