خودرو

سوددهی نیسان کم شد

این خودروساز بزرگ ژاپنی روز جمعه اعلام کرد که پیش بینی‌های فروش و سود خود را برای سال مالی منتهی به ۳۱ مارس کاهش داده و دلیل آن افزایش هزینه‌ها است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ماکائو بیزنس، براساس گزارش جدید مالی نیسان، حجم فروش پیش بینی شده به ۳.۴۴ میلیون واحد، درآمد خالص به ۱۲.۶ تریلیون ین (۸۱.۶ میلیارد دلار) و سود عملیاتی به ۵۳۰ میلیارد ین کاهش یافته است. انتظار می‌رود درآمد خالص این خودروساز برای سال مالی ۲۰۲۳ به ۳۷۰ میلیارد ین برسد.
این شرکت قبلاً درآمد ۱۳ تریلیون ین، سود عملیاتی ۶۲۰ میلیارد و درآمد خالص ۳۹۰ میلیارد ینی را برآورد کرده بود.
این شرکت گفت که این تجدید نظر به دلیل حجم کمتر فروش و هزینه‌های بالاتر پرداخت شده به تامین کنندگان قطعات و عوامل دیپر انجام شده است.
نیسان پیش از این در ماه فوریه پیش‌بینی حجم فروش خود را از ۳.۷ میلیون به ۳.۵۵ میلیون کاهش داده بود و دلیل آن «اختلال موقت لجستیک و تشدید رقابت» بود.
این خودروساز ژاپنی روز جمعه بار دیگر تاکید کرد که بر اساس طرح تجاری جدید خود، قصد دارد حجم فروش جهانی سالانه خود را تا پایان سال مالی ۲۰۲۶ به میزان یک میلیون دستگاه افزایش دهد و تغییر تولید خود را به خودروهای الکتریکی را تسریع بخشد.
در بیانیه نیسان آمده است: «نیسان برای اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، راه‌های کارآمدتری را برای همکاری با تأمین‌کنندگان اتخاذ خواهد کرد».
طبق استراتژی اعلام شده در ماه گذشته نیسان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ مدل‌های الکتریکی را با قیمتی مشابه خودروهای موتور احتراقی سنتی تولید کند.
پیشتر ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان در ۲۵ مارس گفت که نیسان مشکلاتی را در بازار چین تجربه کرده است.
اوچیدا گفت: صادقانه بگویم، ما در آنجا از نظر حجم فروش با مشکل مواجه شده‌ایم. در پنج ماه گذشته، اوضاع تا حدودی بهبود یافته است. اما همچنان ظرفیت ما بیش از این است. با همکاری با شرکای سرمایه گذاری مشترک (در چین)، ما به بهینه سازی سطح تولید خود و کار با محصولاتی که به ما امکان رشد در بازار را می‌دهند، ادامه خواهیم داد.
چین سال گذشته و به لطف تسلط جهانی خود در بازار خودروهای برقی با پشت سر گذاشتن ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان معرفی شد.
غول‌های ژاپنی از جمله تویوتا و نیسان نیز نسبت به همتایان چینی خود مانند BYD در خودروهای برقی محتاط‌تر عمل کرده‌اند و در عوض روی مدل‌های هیبریدی می‌کنند.
نیسان قرار است ۹ مِی، نتایج ارزیابی سالانه خود را منتشر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا