خودرو

بایک BJ۲۱۲ ؛ کپی جدید چینی‌ ها از خودرو با اصالت آمریکایی

بایک بی جی ۲۱۲ – BAIC BJ۲۱۲ یک خودرو چینی است که به طور واضح، از روی جیپ آمریکایی کپی شده و در ارتش چین هم کاربرد دارد. حالا نسخه جدید بایک BJ۲۱۲ به میدان آمده تا یک بار دیگر، قدرت چینی‌ها در کپی کردن را نشان دهد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، کپی بردار چینی‌ها از خودروهای آمریکایی و اروپایی، چیز جدیدی نیست و تقریبا می‌توان گفت که پایه‌های صنعت خودروسازی چین، بر اصل کپی کردن استوار است. در آخرین خبر از سری اخبار خودرو گجت نیوز، به سراغ جدیدترین محصول شرکت بجینگ یعنی خودرو BJ۲۱۲ می‌رویم تا این ماشین چینی را بیشتر بشناسیم.

شرکت دیار خودرو در سال گذشته، با سه محصول جذاب از شرکت بجینگ به میدان آمده است تا قدرت چینی‌ها را در زمینه ساخت شاسی بلندهای آفرودی، بیشتر به مردم ایران نشان دهد. بایک BJ۸۰ در قامت یک شاسی بلند لاکچری و بایک BJ۴۰ و بایک BJ۶۰ از جدیدترین محصولات دیار خودرو هستند که در سال جاری راهی بازار خواهند شد.

خودرو شاسی بلند آفرودی بایک BJ۲۱۲ هم دقیقا همین ژنتیک را دارد و در طراحی آن، امضای جیپ دیده می‌شود. زیر کاپوت بایک بی جی ۲۱۲ یک موتور ۴ سیلندر توربو شارژ ۲ لیتری قرار دارد که فعلا در مورد توان آن چیز زیادی نمی‌دانیم اما قابلیت حرکت چهار چرخ محرک و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ۸AT با چندین حالت رانندگی آفرودی، از چیزهایی هستند که مطمئنا در این خودرو قرار خواهند داشت.

هرچند با توجه به پیشرانه‌های شرکت خودروسازی بیجینگ، حدس می‌زنیم که این خودرو از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که قدرتی معادل ۲۲۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۸۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. نیروی این موتور توسط یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود که نشان‌دهنده یک سیستم دو دیفرانسیل است. با توجه به این مشخصات، می‌توان تا حدی این خودرو را به عنوان یک خودروی آفرودی در نظر گرفت. همچنین، برآورد شده است که مصرف سوخت این موتور که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است، در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۱۰.۱ لیتر بنزین باشد.

فعلا از نمای داخلی و کابین و داشبورد بایک BJ۲۱۲ فقط یک عکس داریم. با توجه به تصویر اتاق خودرو BAIC BJ۲۱۲ مدل ۲۰۲۴، به قطع می‌توان گفت که این خودرو قرار است در زمینه آفرود، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. طراحی داشبورد بایک BJ ۲۱۲ جدید به گونه‌ای است که تمام دکمه‌های فیزیکی در دسترس راننده قرار داشته باشد. هرچند که هنوز هم می‌توان مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال را در این نسخه مشاهده کرد. حضور دستگیره در روبه‌روی سرنشین ردیف جلو هم به توانایی‌های بایک بی جی ۲۱۲ جدید در طبیعت گردی اشاره می‌کند.
به علاوه باید گفت که بایک BJ۲۱۲ مدل ۲۰۲۴ در مقایسه با نسل قبلی، از طراحی ظاهری متفاوت‌تر و ابعاد بزرگ‌تری برخوردار است و به مراتب، قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا