ورود یک هوندای خوش تیپ دیگر به ایران

شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال ۱۹۹۸ شروع به تولید شد و در سال ۲۰۰۶ عمر نسل اول به پایان رسید.

شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال ۱۹۹۸ شروع به تولید شد و در سال ۲۰۰۶ عمر نسل اول به پایان رسید.

خودرویی که تنها در بعضی بازارهای انتخاب شده به فروش میرسید و طراحی آن بر پایه لوگوی هوندا بود. اما سال ۲۰۱۴ بود که این شرکت معروف ژاپنی دوباره این مدل را متولد کرد و آن را برپایه نسل سوم هوندا Fit طراحی و به تولید رساند و اینبار آن را جسورانه به بازارهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا، استرالیا، برزیل و بازارهای آسیایی ارسال کرد.

01

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خودرو بانک، هوندا HR-V که در حقیقت مخفف کلمه Hi-rider Revolutionary Vehicle است در نمایشگاه نیویورک سال ۲۰۱۴ خود را در معرض دید عمومی گذاشت تا نشان دهد در سگمنتی کاملاً جداگانه قصد دارد بازی جدیدی را مجدداً آغاز کند، سگمنتی که تابحال رقیب اصلی هوندا یعنی تویوتا، نمایندهای در آن ندارد و فعلاً هوندا در این رده یکه تازی میکند.
02

اجازه دهید بجای صحبت در مورد کلیات و تاریخچه، مستقیماً به سراغ این خودروی ژاپنی خوش استیل رفته و ببینیم تازه وارد امسال بازار ما چه خودرویی خواهد بود. به واقع هوندا HR-V از نظر طراحی خودرویی بسیار جذاب و خوش فرم است و طراحی قسمت عقبی آن به وضوح نشان دهنده هم خانواده بودن با هوندا سیویک است که آن هم قرار است به زودی جنگ سختی را در سگمنت سدانهای متوسط شهری به راه بیندازد.
03
هوندا HR-V شاسی بلند جمع و جوری است که پتانسیل خوبی برای فتح بازار خود دارد. روی این خودرو قابلیت نصب پیشرانه های ۱٫۵ و ۱٫۸ لیتری وجود دارد که گویا گلرنگ موتور قصد دارد مدل ۱٫۵ لیتری را وارد بازار کند.
04
ممکن است بعضی در ابتدا این حجم را برای هیکل ۴۲۹۵ متری (طول) کم بدانند. ولی باید گفت که HR-V سر حالتر از این حرفها است زیرا وزن این خودرو تنها ۱۲۴۹ کیلوگرم است و نشان دهنده رژیم سختی است که هوندا به این مدل داده و توان تولیدی گرفته شده از این پیشرانه با حجم ۱۴۹۸ سی سی ۱۲۹ اسب بخار (در ۶۶۰۰ دور در دقیقه) و ۱۵۵ نیوتن متر (در ۴۶۰۰ دور در دقیقه) است که این نیرو بدون استفاده از هیچ سیستم پرخورانی گرفته شده است. لذا در نهایت شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۱٫۲ ثانیه است که باید گفت برای یک شاسی بلند کوچک شهری عددی قابل قبول است.
05
از آنجاییکه هوندا معمولاً در بازارهای بزرگ دنیا در حال رقابت است و جنگ سختی برای کمتر کردن مصرف سوخت و آلایندگی وجود دارد (البته بدون تقلب!)، هوندا نیز در HR-V سعی کرده این مهم را پیاده کند و میزان تولید آلایندگی در این مدل ۱٫۵ لیتری تنها ۱۲۰ گرم در هر صد کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی آن ۵٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی میباشد که عددی بسیار کم برای یک شاسی بلند محسوب میشود. همچنین همانند دیگر محصولات جدید هوندا، این مدل نیز از گیربکس CVT بهره میبرد که میتواند با آن به حداکثر سرعت ۱۸۷ کیلومتر در ساعت برسد.

06

به قیمت HR-V میرسیم، جاییکه باید مجدداً متذکر شویم که شما هر چند کوچک و جمع و جور اما با یک شاسی بلند سر و کار دارید و قیمت آن در بازار جهانی در حدود ۲۰ هزار دلار است که قیمت آن را در بازار ایران احتمالاً به بیش از ۱۶۰ میلیون می رساند و هم ردیف کرهایهای خوش فروش بازار یعنی توسان و اسپورتیج میگذارد و حتی باید با میتسوبیشی ASX نیز بجنگد.
07

اگرچه توسان و اسپورتیج در سگمنتی بالاتر قرار میگیرند و از پیشرانه هایی حجیم تری نیز بهره میبرند اما هوندا میتواند با تیکه بر اعتبار برند خود و کیفیت ساخت بهتر، این رقابت را سخت کند و با جثهای کوچک تر به جنگ بزرگان کرهای برود.
08
قطعاً ورود برندهای معتبری همچون هوندا به بازار ایران میتواند به ارتقای کیفی محصولات موجود در بازار کمک کند و رقابت را سختتر از گذشته کند، رقابتی که این روزها در رده قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون اکثراً در دست کرهایها قرار گرفته و قطعاً ورود مدلهای مختلفی از جمله هوندا، تویوتا، میتسوبیشی و البته امیدواریم نیسان، سطح بازار را بیش از پیش بالا ببرد.

09

010

011

012

013

014

شاید نام هوندا HR-V را تا بحال شنیده باشید، خودروی شاسی بلند کوچکی که نسل اول آن سال ۱۹۹۸ شروع به تولید شد و در سال ۲۰۰۶ عمر نسل اول به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید :