مرسدس بنز GLC43 AMG، تلفیقی از هنر و هیجان

این اس یو وی کوپه توان خود را از پیشرانه V6 بی توربو به حجم ۳ لیتر و قدرت ۳۶۷ اسب بخار دریافت می‌کند و قدرت تولید شده به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک منتقل خواهد شد تا از آنجا از طریق سیستم ۴ماتیک AMG بین چهار چرخ تقسیم شود.

یک بار دیگر AMG فرصت آن را پیدا کرد تا با ارائه محصولی جدید توانمندی‌های خود در عرصه دینامیک خودرو را به نمایش بگذارد و این بار با GLC43 4Matic کوپه. محصول جدید AMG ترکیبی از ظرافت و هیجان، قابلیت‌های اسپرتی و ویژگی‌های اس یو وی، فضای داخلی لوکس و طراحی بیرونی جذاب را ارائه خواهد کرد. این اس یو وی کوپه توان خود را از پیشرانه V6 بی توربو به حجم ۳ لیتر و قدرت ۳۶۷ اسب بخار دریافت می‌کند و قدرت تولید شده به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک منتقل خواهد شد تا از آنجا از طریق سیستم ۴ماتیک AMG بین چهار چرخ تقسیم شود. البته در شرایط عادی تمام قدرت تولیدی به چرخ‌های عقب خواهد رسید.
38
نسل فعلی کلاس GLC از لحاظ طراحی ظاهری از امتیازهای بالایی برخوردار است و هنر AMG این نقطه قوت را پررنگ‌تر کرده است. در کنار طراحی زیبا ویژگی‌های اسپرتی بارز این اتومبیل را نیز نباید از یاد برد که شتاب صفر تا صد ۴٫۹ ثانیه به خوبی بر این موضوع تاکید می‌کند.
طراحی بیرونی اسپرت و متمایز
25
نمای جلوی GLC43 هویت مستقل خود را حفظ کرده است. رنگ مشکی براق جذابیت خاصی به طراحی بیرونی داده است. نشان ستاره سه پر بنز با پوشش کرومی براق در جلوپنجره مشبک خودنمایی می‌کند و دو نوار کرومی دو طرف آن را در بر گرفته‌اند که نشان AMG داخل نوار سمت چپ جانمایی شده است. شیب تند ستون C و فرم طراحی آن به ویژه در نمای کناری کاملا هویت کوپه بودن آن را نشان می‌دهد. در همین نمای کناری رینگ‌های ۱۹ اینچی پنچ پره دوبل که از آلیاژ سبک ساخته شده‌اند نیز از ویژگی‌های بارز هستند. پهنای لاستیک‌های عقب از جلو بیشتر می‌باشد که نشان از انتقال قدرت بیشتر به آنها است.
39
بیشترین حس اسپرتی با نگاه کردن به نمای عقب GLC43 به شما دست می‌دهد. جایی که شیشه عقب با شیب تند به یک اسپویلر ختم شده، دو اگزوز دوبل در طرفین و ابرویی‌های کرومی بالای چراغ‌های خودنمایی می‌کند. چراغ ها توسط خط سفید مربوط به راهنما و دنده عقب به دو قسمت تقسیم شده‌اند که این طراحی میراث مرسدس کلاس S می‌باشد. پنجره عقب فاقد برف پاک کن می‌باشد و توجیه طراحان برای این کار این بوده است که به علت آئرودینامیک خوب این خودرو جریان هوا تا انتهای شیشه عقب از آن جدا نشده و در سرعت‌های بالا به خوبی می‌تواند قطرات باران را از روی شیشه بزداید.
طراحی داخل، هیجان و ظرافت
41
AMG در طراحی داخلی GLC43 ترکیب فوق العاده‌ای از ظرافت و ویژگی‌های اسپرتی را با هم ادغام کرده است. پوشش چرم خاکستری با دوخت‌های قرمز، در کنار فیبرکربن استفاده شده در کنسول وسط با پوشش شیشه‌ای براق زیبایی خاصی را در کنار حس گرانقیمت بودن به بیننده القا می‌کند. فرمان از چرم مشکی پوشیده شده ولی در قسمتی که معمولا دست‌ها قرار می‌گیرند از پوشش جیر برخوردار است تا دست‌ها بدون لغزش و تعریق با فرمان تماس داشته باشند. بر روی این فرمان عملکردهای متنوعی نیز به چشم ‌می‌خورد.
42
در پشت فرمان سرعت سنج و دورشمار به صورت آنالوگ به چشم خورده و در بین آنها صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی برای نشان دادن تنظیمات و وضعیت خودرو طراحی شده است. در بالای کنسول سیستم ارتباطی سرگرمی نصب شده که شامل یک صفحه نمایش ۸٫۴ اینچی و عملکردها و برنامه‌های آن می‌باشد. بلوتوث ، USB و WLAN هات اسپات راه های اتصال به این سیستم بوده و مسیریاب ماهواره‌ای با امکان اعلام صوتی ترافیک‌های سنگین از جمله ویژگی‌های آن است.
موتور قدرتمند و اسپرت
47
همانطور که گفته شد AMG برای این محصول از موتور ۳ لیتری V6 بی توربو استفاده کرده است. این موتور قدرتی برابر با ۳۶۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۲۰ نیوتن متر در اختیار می‌گذارد. دو توربوشارژر که در فاصله نزدیکی از موتور نصب شده‌اند وظیفه افزایش واکنش پذیری موتور را بر عهده دارند. برای بهبود عملکرد موتور جداره داخلی سیلندر با تکنولوژی نانوسولید پوشش داده شده که موجب روان‌تر شدن حرکت پیستون‌ها می‌شود. دیگر فناوری بکار رفته در موتور GLC43 تزریق چند نقطه‌ای سوخت با فشار بیش از ۲۰۰ بار می‌باشد که دو فناوری مذکور در خودروهای مرسدس در مسابقات فرمولا وان نیز استفاده می‌شود.
تعویض دنده سریع
44
مرسدس بنز GLC43 AMG به یک جعبه دنده اتوماتیک ۹GTronic مجهز می‌باشد که AMG آن را به طور خاص برای محصولاتی با قابلیت‌های دینامیکی بالا تولید کرده است. در این جعبه دنده زمان تعویض‌ها با استفاده از یک نرم افزار اختصاصی کاهش یافته است. امکان وارد کردن چند دنده معکوس در یک زمان و عکس العمل انفجاری خودرو در این گیربکس محقق شده است. به لطف عملکرد دوکلاچه به خصوص در حالت‌های اسپرت، اسپرت پلاس و دستی شاهد تعویض دنده‌های بسیار سریع می‌باشیم. با استفاده از یک دکمه مجزا در کنسول وسط امکان انتخاب حالت دستی در تعویض دنده‌ها میسر خواهد بود که برای این کار از پدال‌های تعبیه شده در پشت فرمان استفاده می‌شود.
تغییر حالت رانندگی با یک انگشت

سیستم داینامیک سلکت مرسدس دارای چهار حالت اسپرت، اسپرت پلاس، کامفورت و اکو می‌باشد. این حالت‌ها را می‌توان از روی صفحه نمایش لمسی انتخاب نمود. با انتخاب حالت‌های مختلف بین کاملا اسپرت یا کاملا راحت و کامفورت می‌توان ویژگی‌های موتور و گیربکس را تغییر داد و با انتخاب گزینه M از روی صفحه نمایش گیربکس در حالت دستی قرار می‌گیرد. در حالت اکو نیز عملکردهایی مانند استارت استاپ برای صرفه جویی در مصرف سوخت فعال می‌شود.

این اس یو وی کوپه توان خود را از پیشرانه V6 بی توربو به حجم ۳ لیتر و قدرت ۳۶۷ اسب بخار دریافت می‌کند و قدرت تولید شده به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک منتقل خواهد شد تا از آنجا از طریق سیستم ۴ماتیک AMG بین چهار چرخ تقسیم شود.

تصویر مرتبط

گالری تصاویر مرسدس بنز GLC43 AMG

به اشتراک بگذارید :