خودرو

اروپا و آفریقا به دنبال خودروهای ایرانی


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در حوزه خودرو هر چقدر خودمان به خودمان انتقاد وارد کنیم بنام و نامدار هستیم گفت: کشورهای آفریقایی به شدت طالب خودروهای ایرانی هستند؛ برخی کشورهای اروپایی نیز طالب هستند.
به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از تسنیم: عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهارداشت: شرکت هایی در اولویت تامین ارز هستند که خود ارز آور باشند و منابع حاصل از صادرات خود را به کشور بر می گردانند و از طرفی ارزبری کمتری دارند یعنی تا حد امکان منابع مورد نیاز برای مواد اولیه را از داخل تامین میکنند.
وی افزود : توسعه بازار های صادراتی برای کشور بسیار مهم و در راستای تحقق شعار سال است و منجر به ارز آوری و جهش تولید برای کشور می شود‌.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بسیاری کالای خارجی با کیفیت کمتر و قیمت بالاتر به صورت قاچاق یا به بهانه حمایت از مرزنشینان به کشور وارد میشود.
علی‌آبادی اظهار داشت: برای جهش تولید نیازمند کار فوق‌العاده همراه با جلب مشارکت مردم هستیم.اولین چیزی که در این ارتباط مهم است تامین ارز است که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در راستای افزایش صادرات و جهش تولید است.
وزیر صمت ادامه داد: بنده در انتخاب معاونین و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت جناحی فکر نمی‌کنم و هر کسی که بتواند کاری انجام بدهد حتی دست وی را می‌بوسم و از افرادی استفاده می‌کنم که جواب خود را پس داده باشند.
علی‌آبادی در ارتباط با وضعیت تامین انرژی صنایع اظهار داشت: منابع آب و برق کشور باید به صورت مداوم در اختیار صنایع قرار بگیرد تا جهش تولید در کشورمان فراهم شود حتی اگر قطعی داریم مردم تحمل کنند تا صنایع بتوانند به کار خود ادامه دهند؛ انرژی اول در اختیار تولید قرار بگیرد که آثار آن اول برای خود مردم مشخص خواهد شد و رفاه عمومی ایجاد می‌کند.
وی در ارتباط با فضای نمایشگاهی امسال گفت: ۵۰ هزار متر مربع در این نمایشگاه فضا داریم که امکان برگزاری در فضای بالغ بر ۲۰۰ هزار متر مربع نیز وجود دارد.
وزیر صمت گفت: قاره افریقا اقیانوسی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توان به کشت فراسرزمینی اشاره کنیم که در این ارتباط می‌توانیم کشاورزی و صنعتی در این کشور ایجاد کنیم.
علی‌آباد افزود: البته رابطه ما با آفریقا به صورت برد – برد است و مانند غربی‌ها عمل نمی‌کنیم که تنها از این کشورها بهره‌برداری کنند بلکه انتقال تکنولوژی و اشتغال‌زایی در این کشورها ایجاد خواهد شد.
وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای مشارکت مردم در اقتصاد وجود دارد تجمیع سرمایه‌های مردم در قالب تعاونی‌ها است که سازوکار این موضوع با همکاری وزارتخانه‌های دیگر در حال ایجاد است.
وزیر صمت ادامه داد: صنایعی که بهره‌وری پایینی در برداشت از منابع انرژی داشته باشند در اولویت تامین انرژی قرار نمی‌گیرند. معتقدیم میزان بهره‌وری انرژی صنایع کشور پایین است که باید در این ارتباط تغییرات گسترده‌تری انجام شود.
علی‌آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در ارتباط با راه‌های انتقال پول به کشورها در شرایط تحریم گفت: با توجه به اینکه پول مانند جریان خون در اقتصاد است سعی داشتند که مانع آن شوند اما ما نیز برای رفع مشکلات موجود اقدامات متعددی انجام دادیم که یکی از آنها تبادل کالا با کشورهایی است که از آنها واردات داریم.
وی افزود: استفاده از ارزهای ملی نیز در این ارتباط راهگشاست که از آن نیز استفاده می‌شود.
وزیر صمت اظهار کرد: اقدامات دیگری نیز توسط بانک مرکزی در دستور کار قرار دارد که از آن طریق بخش‌های مهمی از نیاز مردم و صنایع تامین می‌شود.
علی‌آبادی افزود: برگزاری این نمایشگاه در این فصل نشان از اقتدار ایران بعد از وعده صادق بود که مورد استقبال بسیاری از کشورها به شکل بی‌سابقه قرار گرفت.
وی گفت: بازدیدکنندگان کشورهای دیگر به ما اعلام کردند که به دنبال تجارت با کشوری هستیم که قدرتمند و توانمند هستند و در تجارت با آنها مشکلی ایجاد نخواهد شد.
وزیر صمت در ارتباط با شکایت شرکت نوکیا از یک تولیدکننده ایرانی گفت: در صورتی که برای ما مسجل شود که در تولید کالایی تقلب صورت گرفته با آن برخورد و به تعزیرات معرفی می‌شود.
علی آبادی در ارتباط با عدم انتشار آمار جدید در سامانه اطلاع‌رسانی وزارت صمت گفت: از این بابت عذرخواهی می‌کنم. چندین ماه است که انتشار آمار در سایت وزارت صمت متوقف شده اما قول داده می‌شود که به زودی آمار تخصصی اعلام شود.
وزیر صمت گفت: در حوزه خودرو هر چقدر خودمان به خودمان انتقاد وارد کنیم بنام و نامدار هستیم؛ ما را به این نام می شناسند؛ ما تولید کننده هستیم. سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ و خرده ای خودرو تولید کردیم؛ امسال برنامه بزرگتری داریم. در بخش تولید خودرو، جهش تولید باید اتفاق بیفتد.وی افزود: آنقدر باید خودرو تولید کنیم تا اگر خواستند انبار کنند نگران باشند که بی قیمت شود و از بین برود. هم تولید و هم واردات را مدنظر داریم و هیچ یک را محدود نکردیم.علی آبادی گفت: کشورهای آفریقایی به شدت طالب خودروهای ایرانی هستند؛ برخی کشورهای اروپایی نیز طالب هستند. برخی ماشین‌ها در برخی از کشورهای همسایه شمالی به شدت مشتری دارند. جزو برنامه های ماست که متناسب با حیثیت و آبروی کشور خودرو تولید شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا