خودرو

نسل ششم تویوتا فوررانر با یک ویژگی جذاب روانه بازار می‌شود


حدود یک هفته از انتشار نخستین تیزر پیکاپ جدید فوررانر می‌گذرد و حالا تیویوتا اطلاعات جدیدی در مورد این خودرو افشا کرده است. با توجه به تصاویر و ویدیوی جدیدی که به تازگی در رسانه‌ها دست به دست شده، فوررانر دارای شیشه عقب پایین‌رونده است که یکی از ویژگی های خاص شاسی‌بلندها به شمار می‌آید. به گفته تویوتا، مدل جدید فوررانر در تاریخ ۹ آوریل به عرضه در‌می‌آید.
نسل ششم پیکاپ فوررانر پس از گذشت ۱۵ سال بالاخره جای نسل قبلی را در بازار می‌گیرد. فوررانر در سال ۲۰۱۴ وارد بازار آمریکا شد و حوالی سال ۲۰۲۱ به اوج فروش رسید. حتی در سال گذشته نیز فوررانر با ثبت سفارش ۱۴۴۴۶۹ دستگاه، جزو پرفروش‌ترین پیکاپ‌های ایالات متحده بود.

همانند مدل‌های جدید لندکروزر، تاکوما، توندرا، سکویا و لکسوس GX و لکسوس LX، فوررانر جدید هم بر اساس پلتفرم TGNA-F ساخته شده است. هیولای ژاپنی با ساختار بدنه روی فریم، در جایگاهی پایین‌تر از لندکروزر قرار می‌گیرد.
گفته می‌شود ۴Runner از همان پیشرانه‌های به‌کاررفته برای پیکاپ جدید تاکوما استفاده می‌کند. به بیان بهتر، مدل پایه به موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز است و در آینده پیشرانه هیبریدی نیز برای خودرو عرضه می‌شود. این موتور در نسخه پایه تاکوما قادر به تولید ۲۲۰ اسب بخار قدرت است، ولی در نسخه‌های دیگر حداکثر ۲۷۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پیشرانه هیبریدی i-Force Max حدود ۳۲۶ اسب بخار قدرت دارد و شامل یک موتور الکتریکی می‌شود.
بدون شک فوررانر در تریم‌های متنوعی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ از مدل پایه SR5 گرفته تا نسخه‌های لوکس تولید محدود و آفرودی پرطرفدار مثل TRD Pro. همانند تمام پیکاپ‌های جدید تویوتا، فوررانر نیز دارای کابین پیشرفته و مجهز به تمام فناوری‌های مدرن سال ۲۰۲۵ است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا