پورشه ماکان توربو ۲۰۱۷؛ چابکی به شما چشمک می‌زند.

قدرت برتر این شاسی بلند کوپه ناشی از یک موتور ۳٫۶ لیتری تویین توربو V6 به قدرت ۴۴۰ اسب بخار می‌باشد. در این حالت با ۴۰ اسب بخار بیشتر از ماکان توربوی استاندارد جایگاه این خانواده در صدر جدول همچنان حفظ می‌شود.

به عنوان یک اتومبیل اسپرت در کلاس اس یو وی، پورشه ماکان از زمان تولید اولین نمونه خود استانداردهای جدیدی را در زمینه دینامیک رانندگی ایجاد کرد. اکنون خودروساز شناخته شده اشتوتگارت بار دیگر این محصول خود را ارتقا داده است. بهبود دینامیک رانندگی موجب افزایش چابکی ماکان گردیده و به همراه یک پکیج ویژه این اطمینان را می‌دهد که ماکان کماکان در قله کلاس خود قرار داشته باشد.
46
قدرت برتر این شاسی بلند کوپه ناشی از یک موتور ۳٫۶ لیتری تویین توربو V6 به قدرت ۴۴۰ اسب بخار می‌باشد.با این وضعیت شتاب صفر تا صد این ماشین به ۴٫۴ ثانیه (۰٫۴ کمتر از نمونه استاندارد) رسیده و به حداکثر سرعت ۱۶۹ مایل در ساعت (۴ مایل در ساعت بیشتر) دست یافته است. حداکثر گشتاور ماکان توربو با این بسته به ۶۰۰ نیوتن متر بالغ گردیده (۵۰ نیوتن متر بیشتر) که این گشتاور بین ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. از دیگر موارد افزایش یافته کشش اتومبیل است. در حالت اسپرت پلاس زمان رسیدن از سرعت ۴۹ به ۷۴ مایل در ساعت به ۲٫۹ ثانیه (۰٫۲ ثانیه کمتر) رسیده که موجب چالاکی بیشتر در سبقت گیری‌ها خواهد شد. همچنین به لطف نوع تایرها مصرف سوخت نیز به ۷٫۸ لیتر در صد کیلومتر کاهش یافته است.
48
البته فقط قدرت و کشش موتور نیست که با این پکیج ویژه در پورشه ماکان توربو ارتقا یافته است؛ بلکه بهبود کارایی ترمز، کاهش ارتفاع، کنترل شاسی، سیستم اگزوزهای اسپرت و بسته اسپرت کرونو نیز از دیگر قابلیت‌های این پکیج است. قطر دیسک‌های ترمز نصب شده در اکسل جلو با ۳۰ میلی متر افزایش نسبت به ماکان توربو استاندارد، به ۳۹۰ میلی متر رسیده است. شش کالیپر قدرتمند سرخ رنگ، نیروی ترمز را به دیسک ها وارد می‌کنند.
در سمت دیگر سیستم مدیریت تعلیق پورشه با فشار یک دکمه اسپرت ترین حالت را با توجه به شرایط جاده فراهم می‌کند. برای این کار کمک فنرها مجددا تنظیم شده و ۱۵ میلی متر کوتاه‌تر شده‌اند. می‌توان به عنوان یک آپشن تعلیق بادی که به تنظیم ارتفاع خودکار مجهز است را نیز سفارش داد.
50
بسته اسپرت کرونو باز هم کارایی ماکان توربو را افزایش داده است. در حالت اسپرت پلاس، ترکیب شاسی، موتور و گیربکس در اسپرتی ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و این را می‌توان از غرش بیشتر اگزوزها نیز متوجه شد. نقش گیربکس هفت دنده دو کلاچه PDK را نیز نباید از یاد برد که با واکنش سریع به تعویض دنده‌ها و تامین گشتاور مورد نیاز بهترین شرایط برای شتاب گیری حداکثر را فراهم می‌کند.52
اما بسته ویژه‌ای که برای ماکان توربو فراهم شده آپشن‌هایی را نیز برای طراحی بیرونی و داخلی این اتومبیل دارد. رینگ‌های ۲۱ اینچی با طراحی ۹۱۱ توربو (با پره‌های مشکی براق)، LED های چراغ جلو که به سیستم نوردهی هوشمند پورشه مجهز شده‌اند و چندین ویژگی دیگر از جمله امکانات درنظر گرفته شده برای طراحی خارجی هستند. در داخل نیز پورشه در استفاده از چرم مشکی برای پوشش قطعات کاملا دست و دلباز بوده است. اضافه شدن قطعات فلزی براق و فیبرکربن به این ترکیب مشکی هم به جذابیت‌های آن افزوده است.
پکیج پرفورمنس برای پورشه ماکان توربو اکنون در نمایندگی‌های پورشه در انگلیس و ایرلند در دسترس بوده و قیمت این خودرو با تجهیز به بسته مذکور تا ۱۲۲۵۱۲ یورو افزایش یافته و اولین مشتریان اتومبیل‌های خود را در اواخر ۲۰۱۶ تحویل خواهند گرفت.

قدرت برتر این شاسی بلند کوپه ناشی از یک موتور ۳٫۶ لیتری تویین توربو V6 به قدرت ۴۴۰ اسب بخار می‌باشد. در این حالت با ۴۰ اسب بخار بیشتر از ماکان توربوی استاندارد جایگاه این خانواده در صدر جدول همچنان حفظ می‌شود.

تصویر مرتبط

گالری تصاویر پورشه ماکان توربو ۲۰۱۷

به اشتراک بگذارید :