همه چیز در مورد فورد فیستا و پژو ۲۰۸

رقیب فرانسوی فورد از کارخانه پژو ۴ سال جوانتر و کوچکتر از فورد است و در سال گذشته دچار یک فیس‌لیفت مختصر شده است.

فیستا اینک به نسل ST خود رسیده است. این اتومبیل هر روز کوچک‌تر و در مقابل سریع‌تر می‌شود. این خودرو این روزها یکی از بهترین‌های بازار در محدوده هاچبک‌ها به شمار می‌آید و با تجربه‌تر می‌راند. اما رقیب فرانسوی فورد از کارخانه پژو ۴ سال جوانتر و کوچکتر از فورد است و در سال گذشته دچار یک فیس‌لیفت مختصر شده است. این خودرو با دیفرانسیل جلو، سامانه تعلیق سنگین و افزایش قدرت به ثبات دائمی در طیف خود رسیده است.
33

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از “تاپگیر”، فیستا ST200 اصلاحات کوچکی هم در گیربکس داشته و سیستم فرمان، دامپرها و میله‌های ضد لغزش نیز به همراه سیستم ESP تغییر کرده و بهبود یافته‌اند. همچنین برخی تجهیزات اضافی و رنگ انحصاری نیز وجود دارد. در ۲۰۸ اما موتور با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت می‌شود.

37

فضای درونی فیستا عملا برداشتی از گذشته است. موادی سخت با رنگ تیره کابین را پر کرده است. عملا می‌توان گفت طراحی فضای درونی از مد افتاده و قدیمی است. سامانه سرگرمی و اطلاعاتی با سامانه‌های ارتقاء یافته روز فاصله دارد و در کابین خودرو شاهد صندلی‌های اسپورت ریکارو و کمربندهای ایمنی با نوارهای نقره‌ای رنگ هستیم. البته جای خجالت دارد که فورد از صفحه‌نمایش از مد افتاده در خودرو استفاده کرده اما مالکان نسخه‌ی استاندارد خودرو دراین‌باره گله‌ای ندارند.
34

36

335

در مقابل فرمان ۲۰۸ کمی باریک و نازک طراحی شده است. صندلی های خودرو شکل اسپورت‌تری دارند و بخش تکیه‌گاه صندلی نرم‌تر و راحت‌تر طراحی شده است. صفحه نمایش لمسی ۲۰۸ کیفیت بهتری دارد و سرعت کار با آن بیشتر است.

38

درست است که فیستا خودرویی سفت و محکم است اما در راه‌های ناهموار خونسردی و راحتی خوبی دارد. به علاوه این‌گونه مسیرها خللی در هندلینگ خودرو وارد نمی‌کنند.

دمپرهای هیدرولیک ۲۰۸ نیز به افزایش هندلینگ در حرکت کمک می‌کنند. از طرفی قابلیت های کنترلی ۲۰۸ در پیچ‌ها و حرکت در زوایا به شدت اعتیاداور و لذت بخش هستند.

39

فورد فیستا ST دارای تجهیزات و امکاناتی است که به هیچ وجه با قیمت ۲۲ هزار پوندی آن هم‌خوانی ندارد و از طرفی سرعت تغییر دنده در این خودرو بسیار زیاد است که شاید با استانداردها کمی تفاوت دارد.

اما با توجه به تجهیزات پژو و امکانات آن به نظر می‌رسد امکانات ۲۲ هزار پوندی ارزنده باشد. ترمزهای تقویت شده، دیفرانسیل های مناسب و کابین گیرا ذهنیت شما را نسبت به هاچ بک‌های دیگر پژو تغییر خواهد داد.

رقیب فرانسوی فورد از کارخانه پژو ۴ سال جوانتر و کوچکتر از فورد است و در سال گذشته دچار یک فیس‌لیفت مختصر شده است.

به اشتراک بگذارید :