مدل عجیب و مفهومی تویوتا در نمایشگاه پاریس

پیش نمایش “پلاس FCV” نگاه این خودروسازی به آینده اتومبیل است که در آن از هیدروژن فشرده به عنوان منبع سوختی استفاده می‌شود. زمانی که کاربران از این خودرو برای حمل و نقل و سفرهای شهری استفاده نکنند، می‌توان از الکتریسیته آن برای مصارف خانگی صاحبان خودرو استفاده کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس از مدت‌ها انتظار، ۲۹ سپتامبر سرآمد تا دنیای خودرو در یکی دیگر از مهم‌ترین وقایع خودرویی جهان دور هم جمع شوند.کمپانی‌های بزرگ، در افتتاحیه این مراسم که کمی تخصصی‌تر برگزار شد با مدل‌های مفهومی، خودروهای قدرتمند و عجیب و غریبشان رخ نمایاندند و قدرت نشان دادند.

اینک بزرگترین نمایشگاه پاریس مملو از خودروهاییست که شاید پیش از این هرگز به نمایش درنیامده‌اند. خودروهایی که تا کنون مشخصه‌های آنها در حد حدس، گمان، تصور یا شایعه بوده است.
3
یکی از این خودروها تویوتاست، مدل مفهومی “پلاس FCV” تویوتا پس از نمایش در نمایشگاه بین‌المللی خودرویی توکیو در اوایل سال جاری، بار دیگر در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درآمد.
4
پیش نمایش “پلاس FCV” نگاه این خودروسازی به آینده اتومبیل است که در آن از هیدروژن فشرده به عنوان منبع سوختی استفاده می‌شود. زمانی که کاربران از این خودرو برای حمل و نقل و سفرهای شهری استفاده نکنند، می‌توان از الکتریسیته آن برای مصارف خانگی صاحبان خودرو استفاده کرد. از انرژی تولیدی این خودرو می‌توان در جایی دور از خانه نیز بهره برد. ساختار خودرو به گونه‌ای طراحی شده که در صورت عدم استفاده، انرژی حاصله به چرخه تولید و مصرف باز‌ می‌گردد.
5
استفاده طولانی مدت و مداوم از این خودرو مقدور است. تویوتا بر این باور است که با استفاده از سوخت‌های هیدروژنی در ساختار خودروهای آینده نقش مثبتی در جامعه ایفا خواهد کرد.
6
در این خودرو برای هر چرخ یک موتور جداگانه وجود دارد. مخزن سوخت سلولی بین چرخ‌های جلو و مخزن تانک هیدروژنی بین چرخ‌های عقب قرار گرفته است. با این وجود تویوتا اذعان کرده که این مدل تا ۱۵ سال آینده تولید نمی‌شود. این گروه خودروسازی امیدوار است تا زمان تولید انبوه این خودرو مولدهای هیدروژنی به نصف اندازه موتورهای استفاده شده در مدل “میرائی FCV” کنونی برسد.
7
این خودرو با طول ۳۸۰۰ میلی‌متر “پلاس FCV” کوچکتر از یاریس و بزرگتر از “آیگو” است. با این وجود این خودرو کمی پهن‌تر و بلندتر از هر دو مدل به شمار می‌آید. طراحی خودرو نیز مانند انتظار پیشرفته است. در نمای خارجی شیشه‌های آبی و بدنه سفید گیرا به نظر می‌رسد. با این وجود بخش بدنه یک سوم خودرو را تشکیل می‌دهد. طراحی خودرو بسیار به روز و جذاب است. کابین به شکلی فوق‌العاده و برای ۴ نفر طراحی شده است. داخل کابین نیز ویژگی‌های طراحی لانه‌زنبوری را دارد. فرمان در عین سادگی بلندتر شده و به سمت جلو خودرو کشیده شده است.
8

9

پیش نمایش “پلاس FCV” نگاه این خودروسازی به آینده اتومبیل است که در آن از هیدروژن فشرده به عنوان منبع سوختی استفاده می‌شود. زمانی که کاربران از این خودرو برای حمل و نقل و سفرهای شهری استفاده نکنند، می‌توان از الکتریسیته آن برای مصارف خانگی صاحبان خودرو استفاده کرد

به اشتراک بگذارید :