رانندگی هوشمندانه با فولکس واگن I.D.

فولکس گفته است رونمایی از این خودرو برای ما به اندازه رونمایی از اولین سری بیتل یا گلف اهمیت دارد. این خودروساز شعار «فکر جدید» را برای نشان دادن عمق این اهمیت انتخاب کرده است.

به گزارش سایت “موتور ترند” فولکس واگن در آستانه نمایشگاه پاریس کانسپت الکتریکی خود با نام I.D. را رونمایی کرد و اکنون جزییات بیشتری از آن من جمله برنامه‌های خودرانی این کانسپت در آینده را اعلام کرده است. فولکس گفته است رونمایی از این خودرو برای ما به اندازه رونمایی از اولین سری بیتل یا گلف اهمیت دارد. این خودروساز شعار «فکر جدید» را برای نشان دادن عمق این اهمیت انتخاب کرده است.
بر اساس گزارش‌های قبلی I.D. با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی بین ۲۴۹ تا ۳۷۳ مایل را بپیماید. باتری لیتیوم یون این کانسپت به صورت یک پنل تخت ساندویچی در کف خودرو قرار گرفته و نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی که در محور عقب می‌باشد را تامین می‌کند. این موتور ۱۶۸ اسب بخار قدرت داشته و قادر است ظرف ۸ ثانیه I.D. را از به سرعت صد کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برساند. فولکس I.D. بر روی پلتفرم ماژولار MEB سوار شده است. این پلتفرم قابلیت تغییر اندازه را داشته و می‌تواند برای اتومبیل های بزرگتری مانند BUDD-e نیاز مورد استفاده قرار گیرد.
اما به نظر می‌رسد مهم‌تر از فناوری‌هایی که در زمینه قوای محرکه الکتریکی I.D. به کار رفته است؛ فناوری‌هایی است که در زمینه دانش خودران در آن استفاده خواهد شد. زمانی که I.D. در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود می‌تواند به عنوان یک اتومبیل برقی کاربردی مورد توجه قرار بگیرد، یعنی دقیقا نقشی که شورلت بولت در حال حاضر دارد. هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن در کنفرانسی در نمایشگاه پاریس اعلام کرد زمانی که این کانسپت وارد بازار شود قیمتی برابر با قیمت فعلی گلف دیزلی خواهد داشت. با این حساب قیمت این کانسپت در حدود ۴۰ هزار دلار خواهد بود.
اما خودروساز آلمانی برای بعد از ۲۰۲۰ و عرضه I.D. نیز نقشه کشیده و اعلام کرده تا سال ۲۰۲۵ این اتومبیل را کاملا خودران خواهد کرد. در این مرحله با فشردن یک دکمه فرمان خودرو در داخل داشبورد جمع شده و حالت خودران فعال خواهد شد. شکل باتری و قرار گرفتن آن در کف اتاق موجب شده تا فضای بیشتری در داخل کابین وجود داشته باشد و اکنون جمع شدن فرمان نیز به بیشتر شدن این فضا کمک خواهد کرد.
نام I.D. که برای این کانسپت انتخاب شده به معنای رانندگی هوشمند (Intelligent Drive) می‌باشد اما فولکس واگن در نام گذاری این مدل قصد دیگری نیز داشته، آنها می‌خواهند هر راننده یک آیدی منحصر به فرد داشته باشد، این آیدی شامل اطلاعات و تنظیمات شخصی مثل، وضعیت صندلی‌ها، کانال رادیویی مورد علاقه، اطلاعات مخاطبین و غیره می‌شود. این اطلاعات در فضای ابری نگهداری می‌شود و شما می‌توانید توسط تلفن همراه هوشمند خود به آنها دسترسی داشته باشید.
ماتیاس مولر، مدیرعامل گروه فولکس واگن در سخنرانی مطبوعاتی خود در نمایشگاه پاریس به اهمیت حمل و نقل شهری پرداخته و از اتومبیل‌های خودران به عنوان خط مشی آینده گروه خودروسازی متبوعش یاد کرده است. فولکس واگن در حمل و نقل شهری سرمایه گذاری سنگینی کرده و بخش ویژه‌ای بدین منظور راه اندازی کرده است که از آن به عنوان سیزدهمین برند این گروه خودروسازی یاد می‌کنند. مشابه این کار را قبلا جنرال موتورز با لیفت و فورد با اوبر انجام داده‌اند. بدین ترتیب فولکس واگن که پس از رسوایی دیزلی در خصوص موتورهای احتراق داخلی‌اش با چالش مواجه شده قصد دارد به طور جدی به حوزه اتومبیل‌های الکتریکی و فناوری‌های خودران ورود کند. در این مسیر I.D. می‌تواند قطعه کوچکی از این پازل باشد.

فولکس گفته است رونمایی از این خودرو برای ما به اندازه رونمایی از اولین سری بیتل یا گلف اهمیت دارد. این خودروساز شعار «فکر جدید» را برای نشان دادن عمق این اهمیت انتخاب کرده است.

تصویر مرتبط

رانندگی هوشمندانه با فولکس واگن I.D.

به اشتراک بگذارید :