خودرو

زمان برگزاری دادگاه مدیرعامل سابق فولکس واگن معلوم شد

یک دادگاه آلمانی روز جمعه اعلام کرد که مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن به اتهام کلاهبرداری و دخالت در بازار در رسوایی آلایندگی این خودروساز، در ماه سپتامبر محاکمه خواهد شد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، دادگاه ایالتی در براونشوایگ گفت که محاکمه در دو پرونده مجزا از ۳ سپتامبر آغاز خواهد شد.
این دادگاه افزود که این نهاد قضایی برای ۸۹ جلسه دادگاه تا سپتامبر ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده است.
وینترکورن که اکنون ۷۶ سال دارد، اشتباه خود را انکار کرده است. رسیدگی به پرونده او به دلیل مشکلات سلامتی به تعویق افتاده بود.
وینترکورن چند روز پس از آن که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۵ اخطار نقض سیستم آلایندگی خودروهای این شرکت را اعلام کرد، از فولکس واگن استعفا داد.
این شرکت برای سال‌ها از نرم‌افزاری استفاده می‌کرد که تشخیص می‌داد خودروها در ایستگاه‌های آزمایشی هستند و کنترل‌های آلایندگی را روشن می‌کردند، سپس کنترل‌های آلایندگی را در حین رانندگی عادی خاموش می‌کردند. در نتیجه، خودروها بسیار بیشتر از حد مجاز قانونی ایالات متحده اکسید نیتروژن، آلاینده‌ای که به سلامت مردم آسیب می‌رساند، منتشر کردند.
فولکس واگن بیش از ۳۰ میلیارد یورو (۳۲.۸ میلیارد دلار) جریمه و تسویه حساب به خاطر این رسوایی پرداخت کرد.
در پرونده دستکاری بازار، وینترکورن متهم است که از نصب یک “دستگاه شکست” (Defeat device) غیرقانونی در حدود ۵۰۰ هزار خودرو در بازار ایالات متحده اطلاع داشته و عمداً اطلاع رسانی به موقع به بازارهای سهام از یک “ریسک مالی قابل توجه” که در اوایل سال ۲۰۱۵ به وجود آمد را انجام نداد.
دستگاه شکست به سخت‌افزار نرم‌افزار در وسیله نقلیه موتوری گفته می‌شود که در کنترل‌ آلاینده‌ها تحت شرایط رانندگی در دنیای واقعی، تداخل ایجاد یا آنها غیرفعال می‌کند، حتی اگر وسیله نقلیه آزمایش رسمی آلایندگی را پشت سر بگذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا