نگاهی به استون مارتین جدید (+عکس)

از ویژگی‌های جدید این خودرو شاسی آلومینیومی مستحکم و تقویت شده است و ابعاد در این خودرو بزرگتر شده است.

درهفته گذشته، یک عکس از ٩ دستگاه از استون‌مارتین‌های DB٩ در هنگام خروج از کارخانه خبرساز شدند. این ٩ دستگاه در واقع آخرین مدل‌های ساخته شده از این نسل استون مارتین به شمار می‌آمدند که با پایان تولید آنها عصر جدیدی در گروه خودرویی استون مارتین آغاز شد. به گزارش گروه خودرویی عصر ایران به نقل از مجله “تاپ‌گیر”، اینک فرزنده نوپای استون مارتین با نام DB١١ جای این خودرو را می‌گیرد.

 

استون مارتین جدید

 

استون مارتین جدید

 

DB١١ یکی از بهترین‌های آینده به شمار می‌آید و به عنوان یکی از زیباترین‌ها در جهان شناخته شده است. از ویژگی‌های جدید این خودرو شاسی آلومینیومی مستحکم و تقویت شده است و ابعاد در این خودرو بزرگتر شده است. با این وجود استون حاضر به استفاده از پیشرانهٔ V٨ متعلق به AMG GT در DB١١ نشده و با صرف هزینه‌ای قابل‌توجه اقدام به طراحی و ساخت موتور جدید ۵,٢ لیتری V١٢ دوقلو توربو کرده است که ۶٠٠ اسب بخار قدرت و ٧٠٠ نیوتن متر گشتاور دارد. مصرف سوخت این موتور نیز به لطف استفاده از دو توربوشارژر و سیستم غیرفعال سازی تعدادی از سیلندرها درزمانی که نیازی به‌تمامی قدرت موتور نیست، به میزان چشمگیری کاهش‌یافته است.

 

استون مارتین جدید

 

استون مارتین جدید

 

نسل جدید سوپراسپرت استون مارتین از سیستم تعلیق چنداتصالی در کنار سیستم فرمان برقی ارتقاء یافته بهره می‌برد تا عملکرد حرکتی آن ارتقای قابل توجهی یابد. طراحی بدنه‌ی DB١١ به نحوی انجام شده است تا جریان هوا بدون نیاز به استفاده از اسپلیتر یا دیفیوز‌های عظیم، به خوبی به محل‌های مورد نظر هدایت شوند.

 

استون مارتین جدید

 

استون مارتین جدید

 

پره‌های توربوشارژر به خاطر تولید صدایی ناهنجار همواره مورد انتقاد قرار می‌گیرد ولی مهندسان استون مارتین موفق به تطابق صدای آن با پیشرانه ۱۲ سیلندری خود شده‌اند.

 

استون مارتین جدید

 

استون مارتین جدید

 

اما اثر انگشت مرسدس بنز در این خودرو به جا مانده است. استون مارتین پیش از این از همکاریش با بنز برای طراحی داخلی صحبت کرده بود. پد لمسی، صفحه نمایش، ترکیب چینش فضای داخلی در این خودرو همگی به خودروهای لوکس بنز شبیه هستند.

 

استون مارتین جدید

 

استون مارتین جدید

 

ابعاد بدنه در DB١١ شباهت زیادی با DB٩ دارد؛ سوپراسپرت جدید استون مارتین ۳ سانتی‌متر در طول و ۶.۸ و ۰.۸ سانتی‌متر در عرض و ارتفاع افزایش را تجربه کرده است. به فاصله‌ی بین دو محور نیز ۶.۴ سانتی‌متر افزوده شده است. وزن خودرو نیز تغییر چندانی نداشته و تنها با ۱۵ کیلوگرم کاهش به ۱۷۷۰ کیلوگرم رسیده است. طبق اعلام مهندسان استون مارتین پیشرانه‌ی جدید DB١١ بسیار سنگین‌تر از نمونه‌ی به کار رفته در DB٩ است؛ به همین دلیل کاهش وزن بدنه‌، محصول جدید این شرکت جزء اولویت‌های اصلی طراحی آن بوده است.

 

استون مارتین جدید

 

استون مارتین DB١١ از کابین بسیار جادارتر و مجهز‌تری بهره می‌برد و اکنون فضای صندلی‌های عقب این خودرو قابل استفاده است. پیش‌ از این صندلی‌های عقب DB٩ تنها به عنوان محل حمل چمدان‌ها قابل استفاده بودند.

فضای کابین DB١١ بیش‌ترین تفاوت را نسبت به نسل قبل در خود مشاهده کرده است. داشبورد، غربیلک فرمان و نشانگر‌های این خودرو همگی از طراحی جدیدی برخوردار هستند. نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سیستم صوتی ۱۰۰۰ وات ، پارک خودکار و کروز کنترل تطبیق‌پذیر، برخی از امکانات به کار رفته در DB١١ است.

 

استون مارتین جدید

 

DB١١ در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به‌سرعت ١٠٠ کیلومتر در ساعت رسیده و می‌تواند با بیشینه سرعت ٣٢٠ کیلومتر به حرکت خود ادامه دهد.

 

 

از ویژگی‌های جدید این خودرو شاسی آلومینیومی مستحکم و تقویت شده است و ابعاد در این خودرو بزرگتر شده است.

به اشتراک بگذارید :