خودرو

آغاز تحویل خودروهای شیائومی

ایسنا :

شیائومی، تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی، تحویل اولین خودرو از بیش از ۱۰۰هزار خودروی الکتریکی سفارش‌داده‌شده را آغاز می‌کند. شرکت چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی اعلام کرد که با شروع تحویل، بیش از صد هزار سفارش برای اولین خودروی خود که یک خودروی الکتریکی اسپرت به نام SU۷ است، دریافت کرده است. لی جون، مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت، در مراسمی در پکن به مناسبت اولین تحویل‌ها اظهار کرد که خودروی شیائومی رسما معرفی شد، انقلاب واقعی در خودروهای هوشمند رسما آغاز شده است و چین مطمئنا شرکت بزرگی مانند تسلا را به وجود خواهد آورد.
اولین تحویل‌ها از یک دسته محدود پنج‌هزار خودرویی انجام می‌شود که شیائومی قبلا تولید کرده بود. پس از عرضه هفته گذشته SU۷، شیائومی به خریداران سدان خود توصیه کرد که ممکن است با مدت‌زمان انتظار ۴ تا ۷ماهه مواجه شوند که نشانه‌ای از تقاضای قوی است. سهام شیائومی در روز سه‌شنبه تا ۱۶درصد افزایش یافت زیرا SU۷ مورد توجه شدید قرار گرفت؛ اگرچه یک کارگزار پیش‌بینی کرد که این شرکت در سال جاری نزدیک به ۱۰هزار دلار برای هر خودرو از دست خواهد داد. سهام  این شرکت در صبح چهارشنبه بیش از سه‌درصد کاهش یافت. SU۷ شیائومی با قیمتی جذاب وارد بازار شلوغ خودروهای برقی چین می‌شود که کمتر از ۳۰ هزار دلار برای مدل پایه و ارزان‌تر از مدل ۳ تسلا در چین است.
در‌حالی‌که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان برای تازه‌واردان به دلیل جنگ قیمتی خودروهای برقی و کند شدن تقاضا چالش‌برانگیز است، تحلیلگران می‌گویند شیائومی نسبت به بسیاری از استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی برتری دارد و تخصص آن در گوشی‌های هوشمند به آن برتری می‌دهد. طبق گزارش رویترز، این شرکت بیشترین درآمد ۳۷.۵میلیارد دلاری خود را از فروش گوشی‌های هوشمند به دست می‌آورد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا