خودرو

(تصاویر) یک عکاس شجاع با پهپاد از کره شمالی عکاسی کرد

یک عکاس بی‌باک پهپاد خود را درست بر فراز یکی از شهر‌های کره شمالی به پرواز درآورد تا تصاویر منحصر به فرد و بدون سانسوری از زندگی خیابانی این کشور منزوی ثبت کند.
فرارو- یک عکاس پهپاد خود را به سمت کره شمالی پرتاب کرد و تصاویر جذابی از این کشور مخفی ثبت کرد.
به گزارش فرارو، این عکاس مجموعه‌ای از عکس‌های کمیاب را که پس از ارسال پهپاد به کره شمالی از داندونگ چین گرفته بود، به اشتراک گذاشت.
XiaoHao۲ در ذیل این تصاویر نوشته است: تصاویر هواپیما‌های بدون سرنشین از کره شمالی، من در چین بودم، پهپاد من از مرز عبور کرد.
این عکاس که امیدوار است ناشناس بماند، می‌گوید که پهپاد DJI او تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی از شهر مرزی شمال غربی سینوئیجو در کره شمالی ثبت کرده است.
سینوئیجو، که چهارمین شهر بزرگ کره شمالی است، از طریق رودخانه یالو، که به نام رودخانه آمنوک نیز شناخته می‌شود، با شهر داندونگ در چین روبرو است.
به گفته عکاس ناشناس، تصاویر پهپاد در حدود ۱.۲ مایل (۲ کیلومتر) در سراسر مرز کره شمالی و چین گرفته شده است.
این عکاس می‌گوید در حال حاضر پرواز پهپاد‌ها به کره شمالی غیرقانونی است: اکنون این هواپیما دارای حصار جغرافیایی است، اما این عکس‌ها در سال ۲۰۲۰ گرفته شده است.
با این حال، به نظر می‌رسد که این عکاس تنها پس از سال‌ها نگه‌داشتن تصاویر مخاطره‌آمیز، عکس‌ها را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته است.
عکس‌های او نگاهی اجمالی به زندگی روزمره مردم کره شمالی دارد که یکی از مرموزترین و منزوی‌ترین کشور‌های جهان است.
برخی از تصاویر عکاس، ساکنان کره شمالی را نشان می‌دهند که به پهپاد نگاه می‌کنند و متوجه می‌شوند که این پهپاد در حال عبور از بالای سر آنهاست. در تصاویر دیگر، افراد با دیدن عبور پهپاد به حریم هوایی کره شمالی به طرز مشهودی مبهوت به نظر می‌رسند.
به گزارش کره تایمز، تصاویر وهم‌آور دیگر عمدتاً خیابان‌ها و ساختمان‌های خالی را نشان می‌دهند، از جمله آنچه به نظر می‌رسد یک دانشگاه و یک خیابان اصلی است.
بسیاری از کاربران رسانه‌های اجتماعی نگران ایمنی عکاس پهپاد بودند. با این حال، وی تایید کرد که هنوز “زنده و آزاد” است.
کره شمالی همیشه در راز و رمز پنهان بوده است. جمعیت تقریباً ۲۶ میلیون نفری آن عمدتاً در انزوا از سایر نقاط جهان در دولت کمونیستی زندگی می‌کنند.
این کشور در طول شیوع کووید-۱۹ برخی از سخت‌ترین کنترل‌های مرزی را در جهان اعمال کرد و هنوز به طور کامل به روی خارجی‌ها باز نشده است.
افرادی که در گذشته به عنوان توریست وارد کره شمالی شده اند با قوانین سختگیرانه‌ای در مورد عکاسی در این کشور مواجه شده اند. گردشگران همچنین موظفند مسیر‌های تعیین شده را دنبال کنند و مکان‌هایی که عکاسی مجاز است به شدت محدود شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا