معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11 + گالری تصاویر

استون مارتین همیشه اصرار داشته تا خود را ثروتمندتر از آن چیزی که هست نشان بدهد. جذابیت داشتن یک ماشین دست ساز و اسپورت بریتانیایی، باعث می‌شد که مشکلات و کمبودهای آن را نادیده بگیرید.

اغراق نیست اگر بگوییم DB11 مهمترین خودروی جدید در تاریخ استون مارتین است. یکی از هفت استون مارتین جدیدی که قرار است در هفت سال آینده تولید شوند، DB11 سرآغاز برنامه بلند پروازانه این شرکت بریتانیایی برای رقابت با فراری و بنتلی است. یک خودروی فوق العاده قدرتمند با موتور V12 و توربوشارژر دوبل، با معماری بدنه ای تمام آلومینیومی و مجموعه ای از امکانات الکترونیکی.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11

استون مارتین همیشه اصرار داشته تا خود را ثروتمندتر از آن چیزی که هست نشان بدهد. جذابیت داشتن یک ماشین دست ساز و اسپورت بریتانیایی، باعث می‌شد که مشکلات و کمبودهای آن را نادیده بگیرید. اما در عصری که تقریبا هر خانه‌ای Wi-Fi دارد، عدم وجود امکانات الکترونیکی در آن به شکل دردناکی خودش را نشان می‌داد.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11

اما دیگر کافی است. در DB11، استون مارتین پا به عصر جدید گذاشته است. یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی ابزاری، یک صفحه نمایش ۸ اینچی اطلاع رسان و قسمت مدرن میانی با کلیدهای کنترلی ساده و لمسی، در داخل کابین خودنمایی می‌کنند. فرمان خودرو با قابلیت تنظیم ارتفاع و فاصله از راننده تعبیه شده و کلیدهایی بر روی خود دارد که می‌توان به وسیله آنها وضعیت موتور و سیستم تعلیق را بین حالت‌های GT، اسپورت و اسپورت پلاس تغییر داد. می‌توان از طریق کنترلر چرخشی آشنا و تاچ پد انتخابی بر روی کنسول مرکزی به سیستم مسیریابی، HVAC، صدا و سایر عملگرها دسترسی پیدا کرده و آنها را کنترل نمود.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11
در داخل کابین می‌توان روکش چرمی را در همه جا دید و اجرای تکنیک‌های سنتی کوک زدن، روکش دادن و سوراخ کاری را می‌توان به شیوه‌ای مدرن در DB11 مشاهده کرد. علاوه بر ۳۵ رنگ استاندارد برای بدنه، ۲۸ رنگ استاندارد هم برای رنگ چرم داخلی(۳ نوع چرم) خودرو وجود دارد.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11

با فشار دکمه کریستالی استارت در مرکز کنسول میانی، موتور قدرتمند DB11 روشن می‌شود. اولین تجربه خود از موتور V12 و ۵٫۲ لیتری استون مارتین را خیلی دوست داشتیم. این موتور قادر است ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند، حداکثر قدرت موتور در دور rpm 6500 و خط رمز دور موتور روی rpm 7000 می‌باشد، این اعداد وجود توربوشارژر‌هایی که در دو طرف موتور نصب شده‌اند را به خوبی نشان می‌دهد. بسیار خوشحال هستیم که عنوان کنیم در جاده هم ما را تحت تاثیر قرار داده است. (موتور ۶٫۳ لیتری V12 در فراری GTC4Lusso 680 اسب بخار را در حوالی ۸۰۰۰ تا ۸۲۵۰ rpm تولید می‌کند.)

معمولا موتورهای پرقدرت V12 در سرعت‌های نسبتا بالای میل لنگ به ماکسیمم تورک می‌رسند، اما موتور V12 جدید استون مارتین تنها در دور موتور rpm 1500 به تمام تورک ۵۱۶ پوند فوتی خود خواهد رسید. این درحالی است که برای مثال موتور V12 فراری GTC4Lusso در دور موتور rpm 5750 به حداکثر تورک خود می‌رسد. به این ترتیب در یک چشم بر هم زدن، DB11 مانند تیری که از کمان رها شده باشد به سمت جلو حرکت می۷کند، خصوصا اگر سیستم قدرت را بر روی حالت اسپورت یا اسپورت پلاس قرار داده باشید. با وجود این مقدار زیاد تورک که در مدت زمان کوتاهی به چرخ ها منتقل می شود، سیستم کنترل کشش DEFCON 1 از دود کردن چرخ‌های عقب جلوگیری می‌کند.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11

استون مارتین ادعا می‌کند که DB11 با ۳۹۰۲ پوند وزن، قادر است ظرف ۳٫۹ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۶۰ مایل در ساعت برساند. از آنجایی که ما تجربه رانندگی با نمونه اولیه آن را داشته‌ایم، استون مارتین جدیدا ادعا کرده است که حداکثر سرعت آن را از ۱۹۶ به ۲۰۰ مایل در ساعت افزایش داده است.
این موتور جدید همچنین دارای یک سیستم نوآورانه غیر فعال کننده سیلندر می‌باشد که نه تنها باعث غیر فعال شدن یکی از شش سیلندری که در بار کم کار می‌کنند، می‌شود بلکه به صورت یکی درمیان محفظه‌های سیلندرهای چپ راست را نیز غیر فعال می‌کند تا عملکرد کاتالیزورهای هر طرف موتور در محدود دمایی کاری خود باقی بمانند. عملکرد این سیستم کاملا بی سر و صدا است و هیچگاه از اتفاقاتی که زیر کاپوت می‌افتد خبردار نمی‌شوید.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11
با قرار دادن سیستم قدرت و تعلیق روی حال GT، DB11 به راحتی و بسیار سبک در سطح شهر حرکت می‌کند و سیستم تعلیق به وسیله تایرهای بزرگ بریج استون S007 خود با سطح جاده در تماس خواهد بود. تغییر حالت سیستم قدرت از اسپورت به اسپورت پلاس، وضعیت دهانه جریان سوخت را تغییر دادن و شیرهای فرعی اگزوز را باز می‌کند، به این ترتیب صدای موتور V12 از حالت صامت و رام شده به غرشی بلند در سرعت‌های بالاتر تبدیل می شود. برای رانندگی در مسیرهای دورتادور ترجیح می‌دهیم که موتور را روی حالت اسپورت بگذاریم، اما در رانندگی با سرعت‌های بالا، استفاده از حالت اسپورت پلاس نه تنها باعث تیز شدن پاسخ موتور می‌شود، بلکه گیربوکس هشت سرعته اتوماتیک آن را هشیارتر می‌سازد.

معماری جذاب بدنه در استون مارتین DB11
کمپانی مستقل و نسبتا کوچک استون مارتین همواره در لبه ورشکستگی بوده و معمولا خودروهای GT کاریزماتیکی را به قیمتی پایین‌تر از رقبایی مثل تویوتا عرضه نموده است. هنوز هم قیمت این خودرو با بودجه های کمتری نسبت به خودروسازان بزرگ همخوانی دارد. اما در مورد DB11 هیچ ایرادی نمی‌توان از آن گرفت. این خودرو بدون شک بهترین و کامل‌ترین استون مارتین جدید در تاریخ این کمپانی خودروسازی است.

استون مارتین همیشه اصرار داشته تا خود را ثروتمندتر از آن چیزی که هست نشان بدهد. جذابیت داشتن یک ماشین دست ساز و اسپورت بریتانیایی، باعث می‌شد که مشکلات و کمبودهای آن را نادیده بگیرید.

تصویر مرتبط

گالری تصاویر استون مارتین DB11

به اشتراک بگذارید :