خودرو

رقیب قدرتمند چینی برای تویوتا لندکروزر، شاسی بلند لوکس لئوپارد ۸ به زودی عرضه می شود + عکس


در اوایل این هفته از خودرو فانگ چنگ بائو بائو ۸ (لئوپارد ۸) رونمایی شد و اکنون می‌دانیم که این خودرو قرار است در سه ماهه سوم امسال با قیمتی حدود ۵۰۰,۰۰۰ یوان (۶۹,۰۵۰ دلار) عرضه شود. همچنین پیش از نمایش این شاسی‌بلند پرچم‌دار برند بائوی بی‌وای‌دی به مصرف‌کنندگان در نمایشگاه خودروی پکن هفته آینده، اطلاعات بیشتری در مورد آن بدست آمده است.
این خودرو جدید به همراه بائو ۳ و بائو ۵، گروه ۳۵۸ را تشکیل می‌دهند تا نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان را برآورده کنند و عملکرد فروش برند فانگ چنگ بائو را بهبود بخشند. در حال حاضر تنها بائو ۵ در دسترس است که از نوامبر سال گذشته عرضه شده است.
همانند بائو ۵، بائو ۸ آینده بر روی پلتفرم هایبریدی آفرود DMO بی‌وای‌دی بنا شده که پایه طراحی پیکاپ آینده این شرکت نیز خواهد بود. این یک هیبریدی پلاگین‌این با توان ترکیبی سیستم بیش از ۵۰۰ کیلووات است و رسانه‌های چینی معتقدند در قلب سیستم هیبریدی آن از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو استفاده شده، نه واحد ۱.۵ لیتری بائو ۵. اما از آنجا که توان ترکیبی بائو ۵ با موتور ۱.۵ لیتری نیز ۵۰۵ کیلووات (۶۷۷ اسب بخار) است، کار نیوز چین در حال حاضر این امر را بعید می‌داند. میزان مصرف سوخت ۷.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

از عناصر کلیدی پلتفرم DMO می‌توان به شاسی غیرباربر ویژه هیبریدها، موتور طولی با کارایی بالا در سیستم هیبریدی پلاگین، و فناوری اتصال مستقیم باتری به شاسی (CTC) برای کاهش وزن و افزایش سفتی اشاره کرد. بر اساس ادعای بی‌وای‌دی، فناوری CTC باعث یکپارچه‌سازی باتری با شاسی فولادی مقاوم می‌شود که امنیت باتری را در شرایط آفرود افزایش می‌دهد. علاوه بر این، بائو ۸ از سیستم تعلیق فعال هیدرولیک DiSus-P مانند یانگ‌وانگ U8 بهره می‌برد.
در حال حاضر تنها بُعد شناخته شده بائو ۸، فاصله محوری ۲۹۲۰ میلیمتری آن است اما برآوردها برای دیگر ابعاد، این خودرو را حدود ۵۲۰۰ میلیمتر طول شامل لاستیک زاپاس خارجی، حدود ۲۰۰۰ میلیمتر عرض و ۱۹۰۰ میلیمتر ارتفاع نشان می‌دهند.

بر اساس شعارهای بی‌وای‌دی، طراحی بائو ۸ (لئوپارد ۸) دارای “زیبایی‌شناسی کشتی فضایی آینده” است و خودرو دیده شده، نزدیک به نسخه تولیدی بائو ۸ است. در جلو، چراغ‌های جلو به جلوپنجره بزرگ متصل شده‌اند. غیرمعمول است که در وسط کاپوت یک فرورفتگی وجود دارد، در حالی که سپر جلو ادامه طراحی دیده شده در بائو ۵ است. از نمای جانبی می‌بینیم بائو ۸ (لئوپارد ۸) طراحی سقف شناور دارد و بدنه‌ای پهن با شانه‌های برجسته دارد. نسبت سطح شیشه‌ای به بدنه ۳ به ۱ است که دید خوبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. ظاهراً پوشش لاستیک زاپاس عقب از حلقه‌های سیاره‌ای الهام گرفته شده و خوشه چراغ‌های عقب ضخیم هستند.
بائو بائو ۸ فانگ چنگ در نسخه‌های ۶ و ۷ صندلی ارائه خواهد شد. این خودرو از سیستم رانندگی هوشمند ارشد “چشم خدایان” بهره می‌برد که از قابلیت خودران در شهر و نیز آزادراه پشتیبانی می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا