خودرو

تشابه استارت سرد داج چلنجر هلکت با گربه کاراکال / صدا دقیقا یکی است! (فیلم)

تشابه صدا گربه کاراکال و پیشرانه داج هلکت یا گربه جهنمی داج در نوع خود مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. وایرال شدن این ویدیو نشان می دهد که نامگذاری یک تریم از داج چلنجر به نام هلکت تنها حاصل ذوق خالق این نام نبوده و حقیقتا شباهت هایی نیز با یک گربه سریع و آتشین در کار بوده است!
عصرایران-  برای بسیاری از مخاطبان دنیای خودرو بویژه آنها که عاشق ماسل ها یا عضلانی های آمریکایی هستند یک بازه زمانی ۱۰ ساله – از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ – به عنوان دهه طلایی صنعت خودرو آمریکا دارای ارزش و احترام است! زیرا از یک سو دورانی برای اوج تکامل این سبک طراحی و نمایش بلوغ ماسل ها بوده و از سوی دیگر در پایان دوره مذکور و با آغاز دهه هشتاد میلادی دیگر اثری از طراحی به سبک ماسل های کلاسیک باقی نماند که همین مساله موجب جاودانگی دوره زمانی مذکور شده است!
چلنجر از گروه کرایسلر یکی از موفق ترین نمونه های دوره مذکور به شمار می رود.
در این میان نسخه های ویژه ای نیز از چلنجر ارائه شده که قطعا یکی از خاص ترین آنها هلکت یا گربه جهنمی نام دارد. نسخه های هلکت مجهز به پیشرانه های قدرتمندتر تا ۸۰۰ اسب بخار (استاندارد کارخانه) هستند.
نسل سوم چلنجر در فاصله سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۳ روی خط تولید قرار داشت و مدل بعدی یا نسل چهارم چلنجر نسخه الکتریکی این هیولا خواهد بود.
در ادامه شباهت جالب و البته دقیق صدای گربه کاراکال با پیشرانه گربه جهنمی داج را مشاهده می کنید که نشان می دهد این نامگذاری تصادفی نبوده است!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا