استقبال کم سابقه از خودروهای لاکچری در ایران

بیشترین تقاضا خودروهای لوکس برای برندهای مرسدس بنز، بی ام و و آودی است. اما بیشترین رشد فروش که حدود ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد،برای خودروهای شرکت رولز رویز، فراری و لامبورگینی بوده است.

گزارش ها تازه منتشر شده نشان می دهد که فروش خودروهای لاگچری در سال جاری ۸ درصد افزایش داشته که نسبت به سایر اقلام کالاهای های لاگچری مانند غذا، هنر و هتل بیشتر به فروش رسیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، گزارش ها نشان می‌دهد که ارزش بازار لوازم لاگچری امسال به ۱٫۲ هزار میلیارد دلار می رسد که ۴۰ درصد این بازار را خودروهای لوکس تشکیل می دهد.

بیشترین تقاضا خودروهای لوکس برای برندهای مرسدس بنز، بی ام و و آودی است. اما بیشترین رشد فروش که حدود ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد،برای خودروهای شرکت رولز رویز، فراری و لامبورگینی بوده است.
74
بر اساس این گزارش، کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، اندونزی و چین مشتری این خودرو ها هستند. ثروتمندان کشورهای حاشیه خلیج فارس فقط برای محل سکونت خود این خودروها را خریداری نمی کنند، بلکه برای سفرهایشان در کشورهای دیگر نیز استفاده می کنند.

روسیه با اینکه چند سال اخیر از تحریم های شدیدی رنج می برد، ولی ثروتمندان این کشور خودروهای گران قیمت می خرند. برخی از روس ها خرید خودروهای لوکس را نوعی سرمایه گذاری و پس انداز می دانند.

در حالی که فروش خودروها افزایش یافته فروش جت های خصوصی کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش، در سال جاری میلادی فروش جت های خصوصی ۵ درصد کاهش داشته و به ۱۹٫۶ میلیارد دلار رسیده است. در کل هزینه ها در بازار خرید و فروش لاگچری ها ۴ درصد افزایش داشته است.

بیشترین تقاضا خودروهای لوکس برای برندهای مرسدس بنز، بی ام و و آودی است. اما بیشترین رشد فروش که حدود ۲۰ درصد افزایش نشان می دهد،برای خودروهای شرکت رولز رویز، فراری و لامبورگینی بوده است.

به اشتراک بگذارید :