خودرو

آواتر ۱۲ کانورتیبل؛ شاهکار جدید طراح ایرانی/ عکس

آواتر ۱۲ یکی از زیباترین خودروهایی است که تاکنون دیده‌ایم. به تازگی تصاویری جذاب از آواتر ۱۲ کانورتیبل منتشر شده و تحسین مخاطبان را برانگیخته است و شاید جالب باشد که بدانید طراح آن یک ایرانی است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برند آواتر متعلق به چانگان که همگی آن را با مدیر طراحی‌اش، نادر فقیه زاده می‌شناسیم تصاویری از نسخه روباز آواتر ۱۲ را منتشر کرده است. در این تصاویر نسخه کانورتیبل از محصول چهاردر چانگان را می‌بینیم که جذابیت‌های زیادی دارد. همان‌طور که می‌دانید اکثر خودروهای کانورتیبل، دو در هستند و به ندرت شاهد تولید خودروهایی از این دست با چهار در بوده‌ایم.
بر اساس گزارش پدال، البته آواتر ۱۲ کانورتیبل از طراحی کاملاً غیرعادی سود می‌برد و همین امر باعث شده نسخه روباز خودرو نیز جذاب به نظر برسد. تصاویر موردبحث توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند و ظاهراً همگی مشابه هم نیستند چراکه در برخی از آن‌ها شاهد پشت‌سری صندلی‌های عقب و پوشش سقف هستیم درحالی‌که در برخی تصاویر دیگر این موارد دیده نمی‌شوند. شاید هم این تصاویر شوخی روز اول آوریل چینی‌ها با دوستداران برند آواتر هستند.

باید گفت کانورتیبل ها در چین محبوبیت ندارند و یکی از اولین تلاش‌ها برای چنین محصولاتی به بی وای دی مربوط می‌شود که خودروی S8 را با طراحی برگرفته از مرسدس بنز CLK و رنو مگان CC تولید کرد. فروش این خودرو به حدی بد بود که چینی‌ها تنها به مدت یک سال آن را عرضه کردند و میزان فروش نیز در کل به ۱۰۳ دستگاه رسید. البته برند ام جی امیدواری زیادی در این زمینه دارد و می‌خواهد با خودروی سایبرستر به فروش مطلوبی دست یابد.

برند آواتر نیز حاصل جوینت ونچر چانگان و نیو است اما پس از کنار کشیدن نیو از این همکاری به خاطر مشکلات مالی، برند CATL که تولید کننده باتری است وارد میدان شد. در حال حاضر چانگان ۴۱ درصد، CATL حدود ۱۴ درصد، چونگ کینگ چنگان ۱۱ درصد و برخی گروه‌های سرمایه‌گذاری نیز مابقی سهام این برند را در اختیار دارند. هواوی نیز اگرچه سهامدار آواتر نیست اما بخش اعظم تکنولوژی‌های آن از جمله سیستم عامل هارمونی OS و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته را تأمین می‌کند.

آواتر ۱۲ دومین خودروی برند موردبحث پس از شاسی‌بلند ۱۱ محسوب می‌شود. این خودرو سال قبل به‌صورت سدان در نمایشگاه مونیخ آلمان رونمایی شد و اولین نمونه‌های آن از چندی پیش راهی بازار شده‌اند. آواتر ۱۲ فعلاً به‌صورت برقی عرضه می‌شود اما در آینده نسخه دیگری از آن با پیشرانه درون‌سوز افزایش دهنده شعاع حرکتی تولید خواهد شد.

۲۲۷۳۲۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا