برترین خودروهای غیراتوماتیک جهان

ین روزها گیربکس‌های دستی و سامانه‌های انتقال قدرت یکی پس از دیگری از رده خارج می‌شوند و به جای آن سامانه‌های ۲ کلاچه جایگزین می‌شوند. این روند یک مفهوم ناامید کننده را با خود همراه می‌کند و آن این است که لذت رانندگی با اسپورت‌ها کاهش می‌یابد. اما در این میان موضوعی که سرنوشت گیربکس‌های دستی را می سازد، آمار فروش است.

تاریخ نشان می‌دهد که مردم همواره به سمت راحت‌تر زندگی کردن پیش رفته‌اند. بسیاری از تجهیزات امروزی بشری به این دلیل ساخته شده‌اند که رفاه را برای مردم به ارمغان آورند. خودروها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اصولا خودروها برای آسایش مردم جهان خلق شدند و هر روز به سمتی پیش رفتند که رفاه بیشتری را برای آنها رقم بزنند. جعبه دنده‌های خودکار و اتوماتیک نیز یکی از بخش‌های خودرو هستند که اصولا برای راحتی طراحی شده‌اند.

100

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از “اتوگاید”، این روزها گیربکس‌های دستی و سامانه‌های انتقال قدرت یکی پس از دیگری از رده خارج می‌شوند و به جای آن سامانه‌های ۲ کلاچه جایگزین می‌شوند. این روند یک مفهوم ناامید کننده را با خود همراه می‌کند و آن این است که لذت رانندگی با اسپورت‌ها کاهش می‌یابد. اما در این میان موضوعی که سرنوشت گیربکس‌های دستی را می سازد، آمار فروش است. اصولا مردم و بازار هستند که سرنوشت ساخت و ساز گیربکس‌های دستی را تعیین می‌کنند. اینک به معرفی ۵ خوردو برتری می‌پردازیم که همچنان با سامانه انتقال قدرت دستی ارائه می‌شوند.

اخبار و گزارش‌ها حکایت از این دارند که نسخه دوست داشتنی جولیای آلفا رومئو در آمریکای شمالی تنها با سامانه انتقال قدرت خودکار ارائه می‌شوند و این موضوع یادآور روند در حال انقراض گیربکس‌های دستی است.

خوشبختانه هنوز خودروهای انگشت‌شماری با گیربکس‌های دستی ارائه می‌شوند که لذت و قدرت رانندگی زنده می‌کنند. یکی از بهترین این خودروها فورد فوکوس RS است. این خودرو نه تنها یکی از جالب‌ترین هاچ بک‌های فورد به شمار می‌آید، بلکه بهترین مدل موجود این کلاس با گیربکس دستی است.
101

مزدا میاتا MX-5
102

مدت‌هاست که میاتا با مفهوم لذت رانندگی یکسان شده است و در این میان سامانه انتقال قدرت دستی نقش بسیار مهمی را در این میان بازی می‌کند. این سنت ادامه مدلی است که در نسخه‌های قبلی با سقف سخت وجود داشته است.

تویوتا تاکوما
103

با وجود اینکه تاکوما بیشتر در شمار پیکاپ‌هاست تا خودروها اما هنوز با سه پدال و یک اهرم پیدا می‌شود. این وسیله نقلیه در شمار آفرودی‌هاییست و اعتبارش را از سه پدال گرفته است.

شورلت کوروت
104

هیچ کس شورلت را به دلیل دور انداختن گیربکس‌های دستی سرزنش نخواهد کرد، اما قطعا این خودروسازی به دلیل استفاده از سامانه انتقال قدرت دستی بیشتر تحسین می‌شود. حتی ابرخودرو کوروت Z06 با یک نسخه سامانه انتقال قدرت ۷ سرعته دستی بهتر نیز عمل می‌کند.

بی‌ام‌و M3
105

البته می‌توان مدلM4 کوپه بی‌ام‌و را در این لیست گنجاند. تقریبا موتور و سامانه انتقال این خودرو تغییر چندانی با بی‌ام‌و M3 ندارد. اما استفاده از یک سامانه انتقال دستی روی خودروی اسپورت دستی عاقلانه به نظر می‌رسد. ارائه یک خودروی دستی روی یک سدان فوق‌العاده محسوب خواهد شد که در بی‌ام‌و M3 شاهد آن هستیم.

ین روزها گیربکس‌های دستی و سامانه‌های انتقال قدرت یکی پس از دیگری از رده خارج می‌شوند و به جای آن سامانه‌های ۲ کلاچه جایگزین می‌شوند. این روند یک مفهوم ناامید کننده را با خود همراه می‌کند و آن این است که لذت رانندگی با اسپورت‌ها کاهش می‌یابد. اما در این میان موضوعی که سرنوشت گیربکس‌های دستی را می سازد، آمار فروش است.

به اشتراک بگذارید :