پرچمداری مرسدس با C63 AMG ادیشن ۱

این اتومبیل و C63 AMG DTM که مخصوص مسابقات DTM طراحی شده، با هم در یک زمان رونمایی شده‌اند و این قطعا تصادفی نبوده بلکه C63 AMG ادیشن ۱ را باید نسخه جاده‌ای C63 DTM دانست که هنوز بسیاری از ویژگی‌های و قابلیت های آن را به همراه دارد و از این جهت باید حساب ویژه‌ای برای این ادیشن ۱ باز کرد.

طی سالهای اخیر مرسدس بنز برای اکثر محصولات خود نسخه ادیشن ۱ را ارائه کرده است تا هواداران این برند بتوانند امکانات و ویژگی های بیشتری در داخل و بیرون به خودروی خود اضافه کنند. این امکانات عمدتا شامل رنگهای اختصاصی، رینگ‌های سفارشی، چرم دو رنگ در داخل و حتی LED های مخصوص می‌شود. اکنون نوبت به C63 AMG است لباس ویژه ادیشن ۱ را بر تن کند.
2016-mercedes-amg-c63-cou-30_800x0w
این اتومبیل و C63 AMG DTM که مخصوص مسابقات DTM طراحی شده، با هم در یک زمان رونمایی شده‌اند و این قطعا تصادفی نبوده بلکه C63 AMG ادیشن ۱ را باید نسخه جاده‌ای C63 DTM دانست که هنوز بسیاری از ویژگی‌های و قابلیت‌های آن را به همراه دارد و از این جهت باید حساب ویژه‌ای برای این ادیشن ۱ باز کرد.
برای اینکه C63 AMG استاندارد به نسخه ادیشن ۱ تبدیل شود مرسدس بنز قطعات آئرودینامیک ویژه‌ای به بدنه اضافه کرده و بدین ترتیب دو ورژن مختلف از این محصول را تولید نموده است. نسخه‌ای که امکانات بیشتری دارد نسخه S نامیده می‌شود که رنگ بدنه خود را از C63 AMG DTM مسابقه ای به عاریت گرفته است. این اتومبیل به رنگ خاکستری مات بوده و نوارهای زرد رنگ بر روی کاپوت، سقف، درب صندوق، بالای رکاب‌های جانبی و دور رینگ‌های اسپرت به چشم می‌خورد. این رنگ زرد در کنار مشکی مات جلوه مسحور کننده‌ای به رینگ های اسپرت ۱۰ پره داده است. این رینگ‌ها درون تایرهایی قرار گرفته‌اند که چسبندگی و کشش خودرو را افزایش می‌دهند و روی ترمزهای سرامیکی را پوشانده اند که وظیفه متوقف کردن این هیولای خاکستری را به عهده دارند.
2016-mercedes-amg-c63-cou-32_800x0w
نسخه دوم ادیشن ۱ اندکی محدودتر است. در اینجا از نوارهای زرد رنگ خبری نبوده و بدنه به رنگ خاکستری گرافیتی می‌باشد. تایرهای مخصوص و ترمزهای سرامیکی به صورت آپشن قابل سفارش است و برعکس نسخه S فقط همان رنگ‌های استاندارد C63 AMG در دسترس هستند.

گفتیم که تغییرات در ادیشن ۱ از کیت آئرودینامیک جدید شروع شده است. این کیت شامل بالک‌های زیر سپر جلو، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب می‌شود که همگی با رنگ مشکی براق کاملا مشخص هستند. علاوه بر این استفاده از تزیینات کرومی در اگزوزهای دوبل و جلوپنجره، رکاب‌های داخلی و آینه‌های جانبی مشکی براق و شیشه‌های مثلثی دودی رنگ از دیگری ویژگی‌های ظاهری ادیشن ۱ است.
تغییرات فقط به ظاهر بیرونی ختم نمی‌شود و طراحی داخلی C63 AMG نیز در نسخه ادیشن ۱ دستخوش دگرگونی شده است. این تغییرات در پوشش شامل استفاده از چرم ناپا بر روی داشبورد، فرمان، صندلی‌ها و پنل درب با دوخت زرد رنگ می‌شود. فرمان خودرو با قسمت پایینی تخت نشان از یک اتومبیل اسپرت و آماده مسابقه دارد. نشان ادیشن ۱ بر روی پایین فرمان روی یک پلاک کرومی حک شده و قسمت مرکزی فرمان به رنگ کربنی مات می‌باشد.2016-mercedes-amg-c63-cou-31_800x0w

جای تعجب نیست که موتور مورد استفاده همان موتور ۴ لیتری V8 استانداردی است که در C63 AMG قبلا دیده‌ایم. برای هر دو نسخه ادیشن ۱ پکیج تویین توربو قابل سفارش است با این تفاوت که در نسخه پایه ۴۶۹ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ فوت پوند گشتاور و در نسخه S 503 اسب بخار قدرت و ۵۱۶ فوت پوند گشتاور تولید می‌کند. با این حساب شتاب صفر تا صد در مدل پایه ۳٫۹ و در مدل S 3.8 ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت نیز برای دو نسخه به ترتیب روی ۱۵۵ و ۱۸۰ مایل در ساعت بطور الکترونیکی محدود شده است. گیربکس هر دو نسخه ۷ دنده اتوماتیک است که به اسپیدشیفت AMG مجهز شده و دارای چهار حالت کامفورت، شخصی، اسپرت و مسابقه می‌باشد.
2016-mercedes-amg-c63-cou-27_800x0w
C63 ادیشن ۱ در کنار زیبایی و قدرت از مقوله ایمنی نیز غافل نشده است. ایربگ‌های در هنگام حادثه محافظت کاملی از سرنشینان به عمل می‌آورند که شامل ایربگ‌های جلویی، ایربگ‌های جانبی و ایربگ‌های زانو می‌شوند. سیستم ترمز اضطراری برای اجتناب از برخورد، رصد نقاط کور، حفظ حرکت بین خطوط و هشدار ترافیک پشت خودرو از دیگر تجهیزات ایمنی در این اتومبیل می‌باشند.
با اینکه هنوز قیمتی برای نسخه ادیشن ۱ اعلام نشده اما با توجه به اینکه انتظار می‌رود قیمت آن از C63 AMG کوپه بالاتر باشد می‌توان رقمی بین ۶۵ تا ۷۰ هزار دلار را برای آن پیش‌بینی نمود.
2016-mercedes-amg-c63-cou-23_800x0w
در پایان باید گفت اضافه شدن تجهیزات و ویژگی‌های بیشتر در نسخه های ادیشن ۱ محصولات مرسدس امر غیرمتداولی نیست اما C63 AMG کوپه در این خصوص به مراتب بیش از سایر محصولات مرسدس دستخوش تحول شده است و به ویژه نسخه S شباهت‌های زیادی را نسخه کاملا مسابقه‌ای DTM دارد. به نظر می‌رسد ورژن ادیشن ۱ این اتومبیل بتواند در مقابل رقبایی مثل بی ام و M4، لکسوس RC F و آئودی RS5 عرض اندام کند.

این اتومبیل و C63 AMG DTM که مخصوص مسابقات DTM طراحی شده، با هم در یک زمان رونمایی شده‌اند و این قطعا تصادفی نبوده بلکه C63 AMG ادیشن ۱ را باید نسخه جاده‌ای C63 DTM دانست که هنوز بسیاری از ویژگی‌های و قابلیت های آن را به همراه دارد و از این جهت باید حساب ویژه‌ای برای این ادیشن ۱ باز کرد.

به اشتراک بگذارید :