برندهای جهانی که در سال گذشته رشد چشمگیری داشتند…

پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست ۱۰۰ تایی ها را حضور شما معرفی کرده‌ایم اما الآن می‌خواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریع‌ترین میزان رشد را داشته‌اند. با ما همراه باشید.

لیست بهترین برندهای جهانی Interbrand چندی است که منتشر شده و درحالی‌که خودروسازهای نام‌آشنای زیادی در میان ۱۰۰ برند برتر جهان دیده می‌شوند اما برخی از این برندها سریع‌تر از دیگران رشد کرده‌اند.

به گزارش خبر آنلاین،بر اساس اعلام Interbrand، ده فاکتور برای استحکام یک برند وجود دارند که بستری بالقوه برای رشد آن به شمار می‌روند: شفافیت، تعهد، تسلط، پاسخگویی، اعتبار، تمایز، ارتباطات، ثبات، درگیر کنندگی و حضور پررنگ.

پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست ۱۰۰ تایی ها را حضور شما معرفی کرده‌ایم اما الآن می‌خواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریع‌ترین میزان رشد را داشته‌اند. با ما همراه باشید.
آئودی
02

در سال ۲۰۱۶ ارزش این برند ۱۱٫۸ میلیارد دلار بوده است. آئودی اولین بار در سال ۲۰۰۴ در این لیست ظاهر شد و ارزشی برابر با ۳٫۳ میلیارد دلار داشت. این شرکت بیشترین رشد را بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ داشت و ارزش آن از ۷٫۸ به ۹٫۸ میلیارد دلار رسید.

ارزش این برند آلمانی طبق گفته‌های Interbrand بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ به میزان ۱۴ درصد افزایش یافته است که نشانه‌ای از میزان رقابت‌پذیری این برند در سگمنت لوکس‌ها است. سال پیش آئودی بهترین ماه دسامبر خود در آمریکا را ثبت کرد. در مجموع سال گذشته این شرکت ۲۰۲,۲۰۲ دستگاه خودرو در آمریکا به فروش رساند که افزایش قابل‌توجهی را نسبت به آمار ۱۸۲,۰۱۱ دستگاهی یک سال پیش از آن نشان می‌دهد. فروش جهانی آئودی در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱٫۸ میلیون دستگاه خودرو بوده که رشد ۳٫۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ را نشان می‌دهد.

مینی

03
با رشد حدود ۱۸ درصدی ارزش برند مینی به نزدیک ۵ میلیارد دلار رسیده است. معاون ارشد مینی آقای سباستین مکنسن می‌گوید: “الآن زمان هیجان‌انگیزی برای کار کردن در صنعتی است که تغییرات دراماتیکی را به خود دیده است. کار کردن در مینی هیجان‌انگیزتر از همیشه بوده و برند ما در حال یافتن دوباره‌ی جایگاه والای خود است. امسال می‌توانیم این نقش را دوباره‌ تعریف کنیم که مینی نه تنها عاطفی‌ترین برند خودرویی بوده بلکه یک برند واقعی برای سبک زندگی شهری است.”

در سال ۲۰۱۵ مینی تعداد ۳۳۸۴۴۶ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۲ را درصدی را نشان می‌دهد.

پورشه
04
سال گذشته پورشه در سرتاسر جهان ۲۲۵۱۲۱ دستگاه خودرو فروخته که نسبت به آمار ۱۸۹,۸۴۹ دستگاهی سال ۲۰۱۴ رشدی ۱۹ درصدی را شاهد هستیم. این شرکت همچنین از ثبت رکورد فروش جدیدی در آمریکا لذت می‌برد. این شرکت در آمریکا ۵۱۷۶۸ دستگاه خودرو فروخته است. در لیست Interbrand، پورشه با ارزش ۹٫۵ میلیارد دلاری رشد ۱۸ درصدی داشته و از سال ۲۰۰۹ تابه‌حال که ارزش ۴٫۲ میلیارد دلاری داشته همواره برندی رو به رشد بوده است.

مرسدس بنز

05

ارزش برند مرسدس بنز از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ مقدار ۱۸ درصد افزایش یافته و به ۴۳٫۵ میلیارد دلار رسیده است که بزرگ‌ترین جهش است. اولین داده‌های مربوط به مرسدس بنز در سال ۲۰۰۰ در لیست تجلی یافت و ارزش برند در آن زمان ۲۱٫۱ میلیارد دلار بود. امسال مرسدس کار خود را در رده‌ی کلی نهمی به پایان رسانده است. سرسخت‌ترین رقیب این برند یعنی ب ام و با ارزش ۴۱٫۵ میلیارد دلاری در رده‌ی یازدهمی قرار دارد.

نیسان

06

و بالاخره اولین برند با بیشتری میزان رشد در لیست Interbrand ژاپنی بوده و نیسان است که رشدی ۲۲ درصدی داشته است. ارزش کنونی این برند ۱۱٫۱ میلیارد دلار است و از زمان وارد شدن نیسان به این لیست بیشترین میزان رشد را داشته است. در سال ۲۰۱۱ برند نیسان تنها ۳٫۸ میلیارد دلار ارزش داشت.

و آمار فروش این شرکت نیز به همراه ارزش آن در ۶ سال گذشته با افزایش همراه بوده است. در سال ۲۰۱۵ آمار فروش جهانی نیسان به ۵,۴۲۱,۸۰۴ دستگاه رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۲٫۱ درصدی را نشان می‌دهد. در ایالات‌متحده نیسان ۱,۴۸۴,۹۱۸ دستگاه خودرو فروخته که به معنای رشد ۷٫۱ درصدی است.

پیش از این خودروسازان برتر حاضر در لیست ۱۰۰ تایی ها را حضور شما معرفی کرده‌ایم اما الآن می‌خواهیم برندهایی را معرفی کنیم که سریع‌ترین میزان رشد را داشته‌اند. با ما همراه باشید.

به اشتراک بگذارید :