خودرو

اعلان جنگ رئیس جمهور آمریکا به خودرو چینی!

جو بایدن با اعلام این که خودرو چینی می‌تواند از شهروندان و زیرساخت آمریکا جاسوسی کند دستور بازرسی خودروها و تکنولوژی های مرتبط چینی را داده.
به اشترک بگذارید
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز گذشته اعلام کرد که وزیر بازرگانی را مامور به بازرسی خودروهای مجهز به تکنولوژی های متصل با مبدا چین و یک سری کشور دیگر کرده است. بایدن طی بیانه ای اعلام کرد چین مصمم است به حکمرانی بر آینده بازار خودرو و در این راه، از رویکردهای غیرمنصفانه نیز استفاده می‌کند. وی با اشاره به این موضوع، اضافه کرد که چین قصد دارد جاده های آمریکا را با خودروهای پیشرفته از نظر تکنولوژی که ممکن است برای امنیت ملی، مخاطره‌آمیز باشند، پُر کند.
در همین رابطه، بایدن با تاکید بر این که خودروهای متصل با مبدا چین ممکن است اطلاعات حساس از شهروندان و زیرساخت های ما جمع‌آوری، و آنها را به جمهوری خلق چین ارسال کنند، گفت: این خودروها ممکن است قابلیت دسترسی یا غیرفعال شدن از راه دور را داشته باشند.
به گزارش خودرودیلی از رویترز، سفیر چین در واشنگتن، کاخ سفید را به دلیل مطرح ساختن بحث خطرآفرین بودن خودروهای چینی برای آمریکایی ها، مورد انتقاد قرار داده. با این حال، بایدن مدعی است چین محدودیت هایی را برای خودروسازان آمریکایی وضع کرده و با طرح این ادعا، می‌گوید: چرا خودروهای متصل چینی باید مجاز به فعالیت بدون حراست در خاک آمریکا باشند؟
این اولین بار نیست که ایالات متحده آمریکا به دلیل ترس از مسائل مربوط به امنیت ملی، محدودیت هایی را علیه شرکت های چینی وضع می‌کند. این کشور پیش‌تر شرکت های ارتباطاتی چین را از ورود به بازار آمریکا به دلیل آنچه که نگرانی ها پیرامون استفاده از اطلاعات مشتریان اعلام شده بود، منع کرد.
سران کاخ سفید می‌گوید فعلا برای اعلام این که وزیر بازرگانی چه تمهیداتی را برای این موضع پیشنهاد خواهد کرد، زود است اما معتقدند حاکمیت دارای قدرت قانونی گسترده‌ای است و این می‌تواند اقدامات گسترده‌ای را در جهت رفع نگرانی های مذکور به همراه داشته باشد.
ایالات متحده آمریکا همین حالا هم اجازه نمی‌دهد خودروهای برقی دارای باتری های ساخت چین مشمول اعتبار مالیاتی و مشوق های خرید خودرو پاک شوند. همچنین تعرفه های سنگینی بر خودروهای چینی وضع کرده و قرار است این تعرفه ها را برای خودروهای چینی مونتاژ مکزیک نیز مورد بازنگری قرار دهد.
وزارت بازرگانی آمریکا به دنبال طرحی برای رفع نگرانی های مذکور طی ۶۰ روز آتی است و پس از این بازه زمانی، اقدام ارائه پیش‌نویس قوانین جدید خواهد کرد.
انتهای پیام
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا