خودرو

واردات خودروی برقی در حد شعار است/ زیرساخت نداریم

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت واردات خودروهای برقی ، گفت: اگر بخواهیم واردات خودروهای برقی را در دستور کار قرار دهیم، بحث ایستگاه های سوخت و تامین انرژی هم مطرح است که باید توسط دولت انجام شود.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از شفقنا ، مصطفی نخعی در رابطه با واردات خودروهای برقی، اظهار داشت: یکی از روش‌های مهمی که می‌تواند برای مدیریت مصرف بنزین در کشور کمک کند، تنوع سبد سوخت خودروها است؛ چراکه اگر بار  تامین سوخت خودروها تنها بر عهده بنزین باشد، باعث به وجود آمدن چالش هایی می‌شود که الان با آن مواجه هستیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ما شبکه برق را در همه جای کشور داریم، الکتریسیته می‌تواند کمک زیادی به کاهش مصرف بنزین و هم کاهش آلودگی در کشور کند. بسیاری از کشورهای دنیا هم به سمت استفاده از خودروهای «الکتریکی» سیاست گذاری کردند و سهم خودروهای برقی را در سبد انرژی خودشان افزایش می‌دهند.
نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد شورای عالی انرژی، گفت: اولا ما باید از شورای عالی انرژی گلایه کنیم که در خصوص سبد انرژی خودروها، اشاره‌ای به خودروهای برقی نکرده که باید به آن پرداخته شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر بخواهیم واردات خودروهای برقی را در دستور کار قرار دهیم، بحث ایستگاه های سوخت و تامین انرژی هم مطرح است که باید توسط دولت انجام شود. اما استراتژی خاصی در این خصوص نمی‌بینم و فقط شعار می دهیم. از سوی دیگر بحث ایستگاه های تامین برق در سطح شهر بسیار محدود است و ابتدا باید زیرساخت ها تامین شود.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا