خودرو

هیوندای کونا ۲۰۲۴ به ایران آمد، محصول جدید وارداتی کرمان خودرو در راه بازار + عکس


طی روزهای گدشته چند دستگاه خودرو هیوندای کونا ۲۰۲۴ در خیابان‌های کشور مشاهده شده است و بنظر می‌رسد شرکت کرمان خودرو (KTL) قصد دارد جدیدترین نسخه این کراس اوور مطرح هیوندای را وارد کشور کند. به همین بهانه در خودروبانک نگاهی به مشخصات فنی این خودرو انداخته ایم

هیوندای کونا که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ در کره جنوبی معرفی گردید، اکنون با ظاهر و امکانات متحول شده‌ای در آمریکا عرضه می‌گردد.
طراحان هیوندای ابتدا روی مدل الکتریکی هیوندای کونا ۲۰۲۴ متمرکز شدند و سپس این طراحی را به سایر نسخه‌ها از جمله احتراقی، هیبریدی و N لاین تسری دادند. بخش جلویی همه مدل‌ها دارای یک نوار نورانی باریک در لبه کاپوت است و چراغ‌های جلو در گوشه‌های بیرونی و زیر این نوار قرار گرفته‌اند. عناصر طراحی متمایز در قسمت پایینی جلوپنجره، نشان‌دهنده تفاوت مدل‌های مختلف است. نمای کلی جانبی نیز در بیشتر مدل‌ها مشترک بوده، اما نسخه‌های هیوندای کونا N لاین و الکتریکی فاقد گلگیرهای برآمده هستند.
بخش عقب خودرو نیز همانند جلو دارای نوار نورانی است و چراغ‌های عقب در گوشه بیرونی و زیر این نوار جای گرفته‌اند. ابعاد کونا ۲۰۲۴ نسبت به نسل قبلی افزایش یافته و به ترتیب ۴.۳۵، ۱.۸۲۵، ۱.۵۸ (با رینگ ۱۷ اینچی) و ۲.۶۶ متر گزارش شده است.

در کابین هیوندای کونا ۲۰۲۴، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در قاب واحدی تعبیه شده و اهرم تعویض دنده پشت فرمان قرار گرفته است. فضای صندوق عقب پس از تاشدن صندلی‌های ردیف دوم به ۷۲۳ لیتر می‌رسد. امکاناتی همچون حافظه صندلی، شارژر بی‌سیم، پشتیبانی از NFC، بروزرسانی نرم‌افزاری رابط کاربری و تنظیمات صندوق نیز در این خودرو ارائه می‌گردد. هیوندای همچنین از افزایش عایق‌بندی صوتی و تایرهای کم‌صدا در این مدل خبر داده است.
در بخش مشخصات فنی، نسخه‌های احتراقی هیوندای کونا ۲۰۲۴ در کره جنوبی انتخاب میان پیشرانه ۲ لیتری ۱۴۷ اسب بخاری با گیربکس CVT یا پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۹۵ اسب بخاری توربوشارژ و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را دارند. نسخه هیبریدی نیز مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری درون‌سوز و موتور برقی با قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا