خودرو

افزایش ۶۰ میلیونی قیمت پژو ۲۰۷ در بازار

اقتصادنیوز: فروشندگان خودرو می‌گویند روند صعودی قیمت دلار باعث کاهش معاملات خودرو شده و خریداران به سختی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند و اگر کسی بخواهد خودرویی خریداری کند با پاسخ منفی فروشندگان روبرو می‌شود و حتی در برخی از موارد خودروها از شهرستان راهی تهران می‌شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، معاملات به صفر رسیده و همه دست از فروش کشیده‌اند تا زیان بیشتری را از محل فروش خودرو تجربه نکنند. در این شرایط کسی که متقاضی خرید خودرو است با سرگردانی در بازار نمی‌تواند محصول مورد نیاز خود را خریداری کند. هرکس قیمت نجومی را برای خودروها اعلام می‌کند که این رقم با قیمت‌های یک ماه گذشته تفاوت قابل توجهی دارد.
به اعتقاد فروشندگان خودرو توقع بر این بود تا بازار شب عید پررونقی داشته باشیم اما متاسفانه روند صعودی قیمت دلار به همراه کندی در صدور فاکتور خودروها توسط خودروسازان باعث شده تا معاملات در بازار کاهش پیدا کند و خریداران به سختی بتوانند محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.
جالب اینجاست اگر کسی بخواهد خودرویی خریداری کند با پاسخ منفی فروشندگان روبرو می‌شود و حتی در برخی از موارد خودروها از شهرستان راهی تهران می‌شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
فروشندگان خودرو می‌گویند خودرو در بازار کم است خریدار به خاطر تغییرات نرخ تورم و روند صعودی دلار می‌خواهد نقدینگی خود را به خودرو تبدیل کند از طرفی فروشنده نیز نگران زیان خود از محل فروش خودرو است. صبر می‌کند به این امید در سال آینده سود بیشتری را در معامله کسب کند.
روی هم رفته بازار خودرو در شب عید شاهد هیچ رونق معامله ای نیست و در حالت انتظار قرار دارد. از آن طرف قیمتها نیز مدام رقم های نجومی را ثبت می کنند.
بررسی ها نشان می ‌دهد قیمت خودروهای داخلی  و مونتاژی در دو هفته اخیر رشد ۵ تا ۶ درصدی را تجربه کرده است به نحوی که خودرو دنا توربو اتوماتیک که یک ماه گذشته به ۹۳۰ میلیون تومان رسیده بود، امروز قیمت ۹۷۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف پانوراما نیز با افزایش ۶۰ میلیون تومانی به قیمت ۹۸۰ میلیون رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا