خودرو

نسل جدید مازراتی معروف بازار ایران رونمایی شد + عکس

بالاخره، نسخه روباز مازراتی گرن توریسمو رونمایی شد. به گرن کبریو سلام کنید، خودرویی که قرار است تابستان سال ۲۰۲۴ با تریم تروفئو عرضه شده و آماده است تا در ۱۳.۹ ثانیه از تاریکی به آفتاب برسد! گرن کبریو از جمله محصولات معروف و پرطرفدار مازراتی در بازار ایران محسوب می‌شود.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین: ۱۳.۹ ثانیه طول می‌کشد تا گرن کبریو سقف بوم خود را جمع کند. این قابلیت تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز قابل انجام است. مازراتی چندین رنگ از جمله آبی، قرمز تیره، مشکی و دو رنگ خاکستری را برای سقف ارائه می‌دهد.

با استفاده از صفحه نمایش لمسی خودرو، راننده با اشاره به چپ یا راست سقف را کنترل می‌کند. همچنین یک گرمکن گردن استاندارد برای سرنشینان صندلی جلو وجود دارد.

از نظر فنی، گرن کبریو مانند برادران تروفئو خود است. این بدان معناست که ۵۴۲ اسب بخار قدرت را از موتور ۳.۰ لیتری V۶ توئین توربو خود دریافت می‌کند. این قدرت توسط یک جعبه دنده هشت سرعته به هر چهار چرخ می‌رسد. نسخه کانورتیبل ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر است و در نتیجه آمار عملکرد آن کمی پایین‌تر خواهد بود. البته ما هنوز با خودرویی سریع و قدرتمند روبه‌رو هستیم که قادر است در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

چیدمان فضای داخلی نیز به همان صورت است. کابین خودرو شامل یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی است که با یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی مخصوص کنترل سیستم تهویه مطبوع ادغام می‌شود. راننده با نمایشگر ۱۲.۲ اینچی کیلومترشمار، خودروی خود را کنترل می‌کند و هیچ کمبودی در فناوری آن وجود ندارد. نمایشگر مرکزی شامل سیستم چندرسانه‌ای هوشمند مازراتی می‌شود که از اندروید اتو برای مغز خود استفاده می‌کند، اگرچه کاربران اپل هنوز قابلیت اتصال CarPlay را دارند. طیف گسترده‌ای از سیستم کمک راننده سطح ۲ در دسترس است.

در زمان عرضه، مازراتی گرن کابریو ۲۰۲۴ تنها در تریم تروفئو در دسترس خواهد بود. مازراتی قیمت گرن کبریو را نزدیک‌ به تاریخ فروش خود اعلام خواهد کرد که برای خریداران آمریکای شمالی، تابستان ۲۰۲۴ خواهد بود. گرن توریسمو تروفئو، برادر سقف فلزی گرن کبریو از ۱۹۰ هزار دلار قیمت دارد، بنابراین قیمت پایه این خودرو احتمالا بیش از ۲۰۰ هزار دلار باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا