خودرو

افت قیمت شدید مرسدس بنز EQS پس از یک سال کار


مطالعات جدید در خصوص افت قیمت خودروهای کارکرده نشان می دهد که مرسدس بنز EQS با افت پنجاه درصدی پس از یک سال استفاده، در صدر این لیست قرار دارد.
در تمام کشور های توسعه یافته و پیشرفته که خودرو کالای سرمایه ای محسوب نمی شود، خودرو های صفر کیلومتر با خروج تز کارخانه و تحویل به مشتری، دچار افت قیمت شدیدی می شوند چراکه در این کشور ها خودرو یک کالای سرمایه ای نبوده و صرفا یک وسیله مصرفی به حساب می آید. اما در این بین مرسدس EQS در نسخه های مختلف یک کاهش قیمت وحشتناک و غیر قابل توجیه را دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
مرسدس بنز EQS در نسخه‌های مختلف اعم از سدان، شاسی‌بلند و AMG تنها پس از یک سال کارکرد، دچار افت قیمت ۴۸.۷ درصدی می شود که برای مالکان این خودرو اصلا خوشایند نیست. این کاهش حدود ۵۰ درصدی به معنی کاهش ۶۵,۱۴۳ دلاری متوسط قیمت این خودرو در نسخه های مختلف است که با این مبلغ می‌توان یک مرسدس E کلاس خریداری کرد!
در مقاله ای که به کاهش قیمت خودروهای دست دوم پرداخته است، ده خودرو دچار بیشترین افت قیمت می شوند که در بین این ده خودرو، پنج مدل از آن ها برقی هستند. به این ترتیب پس از EQS در رتبه نخست، شاهد حضور نیسان لیف در رتبه دوم هستیم. این خودرو نیز در نمونه های یک سال کار کرده دچار افت قیمت ۴۵ درصدی می شود‌. در بین خودرو های درون سوز نیز جگوار اف پیس بیشترین افت قیمت را دارد. جگوار اف پیس پس از یک سال کار، دچار افت قیمت ۳۵.۴ درصدی می گردد. پس از جگوار، آلفارومئو جیولیا در رتبه چهارم و خودروی برقی کیا EV6 در رتبه پنجم قرار دارند. رتبه ششم و هفتم این لیست نیز به ترتیب به دو خودروی برقی هیوندای آیونیک ۵ و فولکس ID4 اختصاص دارد.
در نسخه پایه ۴۵۰ از مرسدس بنز EQS شاسی بلند سیستم تک موتوره برقی را داریم و سیستم چهار چرخ محرک بصورت آپشن قابل سفارش است اما در نسخه ۵۸۰ این کراس اوور برقی بصورت استاندارد تمام چرخ محرک است. EQS 450 در هردو نسخه تک و دو دیفرانسیل توان تولید نهایت قدرت ۳۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۵۶۸ نیوتن متر را دارد و این یعنی قدرت و گشتاور بیشتری را نسبت به نسخه سدان با همین پسوند را داریم.
اما نسخه جذاب و قدرتمند مرسدس بنز EQS شاسی بلند ۵۸۰ است که در این خودرو دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۵۳۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۵۸ نیوتن متر را دارد که همانند نسخه سدان در قوی ترین نسخه است. در تمام تریم ها ذکر شده تامین انرژی پیشرانه برقی از طریق پک باتری ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی لیتیوم یونی انجام می شود.
دو پیشرانه برقی مرسدس بنز EQS نسخه AMG نهایت قدرت ۶۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را تولید می کنند. با این که این اعداد به خودی خود عالی به نظر می رسند، اما با سفارش داینامیک پلاس در این خودرو می توانید قدرت را به ۷۵۱ اسب بخار و گشتاور را به ۱۰۲۰ نیوتن متر ارتقا دهید. توجه داشته باشید قدرت و گشتاور ذکرشده تنها در حالت رانندگی Race Start وارد مدار می شود.
مرسدس بنز EQS در نسخه‌های مختلف اعم از سدان، شاسی‌بلند و AMG تنها پس از یک سال کارکرد، دچار افت قیمت ۴۸.۷ درصدی می شود که برای مالکان این خودرو اصلا خوشایند نیست.
دو پیشرانه برقی مرسدس بنز EQS نسخه AMG نهایت قدرت ۶۴۹ اسب بخار و نهایت گشتاور ۹۵۰ نیوتن متر را تولید می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا