خودرو

نمونه چینی غول‌های آمریکایی از راه رسیدند/ عکس

فوتون دو پیکاپ جدید را با قیمتی بین ۱۶ تا ۲۶ هزار دلار به بازار فرستاده که طراحی آن‌ها از روی فورد F150 و رم ۱۵۰۰ کپی شده است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فوتون عرضهٔ دو پیکاپ جدید بنام‌های مارس ۷ و مارس ۹ را به بازار آغاز کرده است. این‌ها پیکاپ‌های فول سایزی هستند که سال گذشته معرفی شدند و در بازارهای خارج از چین مثل فیلیپین با نام تونلند ۷ و تونلند ۹ عرضه می‌شوند. مارس ۷ با ۵,۷۹۷ میلی‌متر طول، ۲,۰۹۰ میلی‌متر عرض و فاصلهٔ محوری ۳,۵۰۵ میلی‌متر، بزرگ‌تر از مارس ۹ با ۵,۶۱۷ میلی‌متر طول، ۲,۰۰۰ میلی‌متر عرض و فاصلهٔ محوری ۳,۳۵۵ میلی‌متر است. ارتفاع هردو مدل اما ۲,۰۹۰ میلی‌متر است.

بر اساس گزارش پدال، این دو پیکاپ در طراحی قسمت جلو باهم متفاوت هستند. طراحی جلوپنجره و چراغ‌های جلوی مارس ۷ مشابه پیکاپ قبلی فوتون جنرال G۹ است که از فورد F۱۵۰ الهام گرفته است. در این خودرو شاهد جلوپنجرهٔ مستطیلی بزرگی هستیم که چراغ‌های مشابه F۱۵۰ با دی‌لایت‌های C شکل آن را احاطه کرده‌اند. فوتون برای مارس ۹ اما سراغ یکی دیگر از پیکاپ‌های آمریکایی رفته و از روی رم ۱۵۰۰ کپی کرده است! در این مدل که ظاهر آفرودی‌تری دارد، چراغ‌های جلو و جلوپنجره کاملاً از روی رم کمی شده‌اند. دو پیکاپ در قسمت عقب اما طراحی یکسانی داشته و از چراغ‌های مشابه F۱۵۰ استفاده می‌کنند.

همین موضوع در مورد داخل مارس ۷ و مارس ۹ هم صدق می‌کند و هردو داشبورد یکسانی دارند. نمایشگر لمسی مرکزی ۱۴.۶ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی ویژگی‌های اصلی کابین پیکاپ‌های فوتون هستند. این پیکاپ‌ها با پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزلی توربوشارژ به بازار عرضه می‌شوند. نسخهٔ دیزلی ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور بنزینی ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت می‌گیرد و هردو در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری خواهند بود.

نسخه‌های دو دیفرانسیل به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند ساخت بورگ‌وارنر مجهز هستند که با ۷ حالت رانندگی، قفل دیفرانسیل جلو و عقب و گیربکس کمکی همراه است. فوتون همچنین قصد عرضهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این پیکاپ‌ها را هم دارد که از پیشرانهٔ دیزلی استفاده خواهد کرد اما فعلاً مشخصات بیشتری از آن اعلام نشده است. مارس ۷ و مارس ۹ هردو به فرمان برقی، ترمز پارک برقی و سیستم تعلیق عقب چند اتصالی مجهز هستند. قیمت پیکاپ‌های سری مارس فوتون از ۱۱۶,۸۰۰ یوآن معادل ۱۶ هزار دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه به ۱۸۷,۸۰۰ یوآن معادل ۲۶ هزار دلار می‌رسد.

۲۲۷۳۲۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا