خودرو

(ویدئو) ناوگان کشتی‌های رباتیک بزرگ در آب‌های بریتانیا

کشتی‌های عظیم روباتیک بریتانیا ماموریت‌های مهمی را انجام دهند از جمله نقشه‌برداری از بستر دریا برای ساخت نیروگاه‌های بادی جدید و بررسی وضعیت لوله‌های نفت و گاز در بستر دریا.

یک شرکت بریتانیایی-آمریکایی به‌نام اوشن اینفینیتی (بی نهایت اقیانوس) در حال راه‌اندازی ناوگانی دریایی از کشتی‌های عظیم روباتیک است.
به گزارش فرارو، این کشتی‌ها به جای خدمه کامل از صد‌ها کیلومتر دورتر، در بندر ساوت‌همپتون یا آبردین، شهری بسیار دورتر در شمال اسکاتلند کنترل می‌شوند، از اتاقک‌هایی شبیه فیلم‌های علمی-تخیلی.
این کشتی‌های بزرگ به جای ۵۰ خدمه معمول، حداقل نیروی مورد نیاز، یعنی فقط ۱۶ نفر را در خود جای می‌دهند که در آینده تعدادشان کمتر هم خواهد شد.
در این ۲۳ کشتی اتاق‌ها، راهرو‌ها و هر آنچه به حضور خدمه در کشتی مربوط است به حداقل رسیده است تا هزینه را پایین بیاورند، به محیط‌زیست کمتر آسیب بزنند.
این کشتی‌ها ماموریت‌های مهمی را انجام دهند از جمله نقشه‌برداری از بستر دریا برای ساخت نیروگاه‌های بادی جدید و بررسی وضعیت لوله‌های نفت و گاز در بستر دریا.
صاحب‌نظران می‌گویند صنعت کشتی‌رانی در آستانه دورانی نوین است، اما هشدار می‌دهند که قوانین کنونی ناظر بر دریانوردی باید متناسب با این نوآوری‌ها تغییر کند.
فعلا حضور کاپیتان یا ناخدای کشتی بر طبق قوانین جهانی در این کشتی‌ها ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا