خودرو

خودروی برقی شیائومی آمد

عصر خودرو- شیائومی چین امروز، سه شنبه (۱۲ مارس) اعلام کرد که تحویل اولین خودروی الکتریکی مدل SU۷ خود را در این ماه آغاز خواهد کرد و در بحبوحه جنگ قیمت‌ها وارد بزرگترین بازار خودروی جهان خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، پس از اینکه این شرکت اعلام کرد فروش خودروهای برقی خود را در ماه جاری آغاز خواهد کرد، سهام شرکت شیائومی بزرگترین جهش روزانه خود را در بیش از یک سال گذشته تجربه کرد.
این سازنده گوشی‌های هوشمند، پنجمین شرکت بزرگ چین، در پستی اعلام کرد که ۵۹ فروشگاه در ۲۹ شهر در سراسر کشور دارد که سفارش‌ها را می‌پذیرند و ارائه آن از ۲۸ مارس خواهد بود. سهام شیائومی در معاملات صبحگاهی ۷ درصد افزایش یافت.
فروش خودروهای برقی چین در ماه‌های ژانویه تا فوریه ۱۸ درصد افزایش یافت، یعنی رشدی نه چندان دور از رشد ۲۱ درصدی که در کل سال ۲۰۲۳ مشاهده شد. امسال شاهد دور کاهش قیمت‌های بیشتر به رهبری بی‌وای‌دی رهبر بازار برای جلب نظر مصرف‌کنندگان در میان تضعیف تقاضای داخلی بودیم.
لی جون، مدیر اجرایی شیائومی در مراسم رونمایی از سدان Speed Ultra 7 (SU7) در دسامبر اظهار کرد که شیائومی قصد دارد به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود. لی اعلام کرد که این خودرو فناوری سوپر موتور الکتریکی دارد که می‌تواند سرعت‌های شتاب را سریع‌تر از خودروهای الکتریکی تسلا و پورشه ارائه دهد.
تحلیلگران اظهار کردند که سیستم عامل مشترک این خودرو با گوشی‌های شیائومی و سایر دستگاه‌های الکترونیکی برای مشتریان فعلی این شرکت جذاب خواهد بود.
شیائومی در بحبوحه تقاضای رکودی برای گوشی‌های هوشمند به دنبال تنوع فراتر از کسب‌وکار اصلی خود به سمت خودروهای برقی بوده است. خودروهای این شرکت توسط واحدی از شرکت خودروسازی دولتی گروه بایک در یک کارخانه پکن با ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار خودرو تولید خواهد شد.
این غول گوشی‌های هوشمند متعهد شده است طی یک دهه ۱۰ میلیارد دلار در خودروها سرمایه‌گذاری کند و یکی از معدود بازیگران جدید در بازار خودروهای برقی چین است که تأیید مقاماتی را که تمایلی به اضافه کردن به مازاد عرضه ندارند، به دست آورده است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا