خودرو

ایران خودرو دیزل در سال 1402 چند دستگاه خودرو تولید کرده است؟ + جدول


شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1402 موفق به ثبت رکورد جدید تولید سالانه در تاریخ 64 ساله خود شد. این شرکت در سال گذشته با تولید بیش از 18 هزار دستگاه انواع محصولات تجاری، رکورد قبلی تولید سالانه را شکست.
محمدحسن محمدزاده، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، این موفقیت را مرهون تلاش و زحمات تمامی کارکنان به ویژه مدیرعامل سابق شرکت دانست. وی با اشاره به رقم تولید 18 هزار و 58 دستگاه در سال 1402، گفت که این میزان شامل 6672 دستگاه انواع کامیون باری و کمپرسی، 3960 دستگاه انواع کامیون کشنده، 1448 دستگاه کامیونت، 500 دستگاه انواع اتوبوس، 2352 دستگاه ون و 3126 دستگاه انواع وانت پیکاپ است.
محمدزاده افزود که با تولید نزدیک به پنج برابری محصول کامیونت نسبت به سال گذشته، رکورد جدید تولید این محصول به ثبت رسیده و در عین حال در دو محصول ون و پیکاپ نیز شاهد ثبت دو رکورد تولید جدید هستیم.

در بخش فروش نیز، ایران خودرو دیزل در سال 1402 هفت رکورد جدید را به ثبت رساند که شامل رکورد فروش خالص تاریخ، رکورد جذب نقدینگی، رکورد تحویل ماهانه، رکورد تحویل سالانه، رکورد تعداد اخذ پلاک و رکورد سهم فروش خالص نمایندگی‌های شرکت می‌شود. آمار تحویل ماهانه این شرکت در دی‌ماه به رقم بی‌سابقه 2330 دستگاه رسید و تا پایان سال، تعداد تحویل از 17 هزار دستگاه عبور کرد.
با توجه به برنامه تولید 24 هزار دستگاهی در سال 1403 و تامین و برنامه‌ریزی انجام شده، ایران خودرو دیزل به دنبال محقق کردن آن و ثبت رکورد جدید تولید سالانه در سال آینده خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا