خودرو

رشد ۶ درصدی جانباختگان تصادفات

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور گفت:در سال ۱۰۴۲ شاهد ۵۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در سطح کشور بودیم که نسبت به سال قبل ۶.۶ درصد افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار سید تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جمعیت کشور برابر آمار مراجع رسمی خدود 7 درصد و تعداد وسائل نقلیه 4.8 درصد افزایش داشته و تعداد افرادی که گواهینامه گرفتند 3 درصد و ترددها 6.6 رصد افزایش داشته‌اند؛ این مؤلفه‌ها مستقیماً بر سوانح رانندگی مؤثر هستند.
وی افزود: در سال 1042 شاهد 537 میلیون و 800 هزار تردد در سطح کشور بودیم که نسبت به سال قبل 6.6 درصد افزایش داشته است. در سال 1402 متاسفانه با افزایش 4.9 درصدی جانباختگان تصادفات مواجه بودیم یعنی 17 هزار و 177 نفر از هموطنان  در تصادفات جان خود را از دست دادند.
حسینی بیان کرد: عدم توجه به جلو، عدم کنترل وسایل نقلیه و خستگی و خواب آلودگی عامل 60 درصد از تصادفات بوده است.
رئیس پلیس راهور گفت:  در امسال حدود  22.9 درصد از جانباختگان تصادفات رانندگان، 22.7 موتورسواران، 34.8 سرنشینان و 19.6 درصد عابرین پیاده بوده‌اند.
وی ادامه داد:  51 درصد از جانباختگان تصادفات در صحنه، 6 درصد در حین انتقال و 43 درصد در مراکز درمانی فوت شدند.  این آمار می‌گوید که باید سرعت را مدیریت کنیم چرا که 51 درصد جانباختگان در صحنه نشان از سرعت بالا است.
حسینی تصریح کرد: در طول سال جاری یک میلیون و 256 هزار و 131 دستگاه خودروی نوشماره به شبکه حمل و نقلی کشور وارد شده است که نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است و نقل و انتقال خودروها در مراکز تعویض پلاک حدود 5 میلیون بوده است.
رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: در سال جاری یک میلیون و 533 هزار و 21 جلو انواع گواهینامه جدیدالصدور صادر شده است و در مجموع 2 میلیون 154 هزار و 323 جلد گواهینامه صادر شده است که نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در سال جاری 157 میلیون جریمه برای انواع تخلفات ثبت شده است که نسبت به سال قبل افزاش 28 درصدی داشته است.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا