خودرو

خبر ویژه دولت درباره بنزین

به‌طور میانگین از یکم تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که نسبت به پارسال ۴.۱ درصد رشد داشته است.
جعفر سالاری‌نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: به‌طور میانگین از ابتدای امسال تاکنون (یکم تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳) ۱۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲)، با ۱۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار لیتر، ۴.۱ درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، وی افزود: در روز‌های شنبه، چهارم فروردین‌ماه و یکشنبه، پنجم فروردین‌ماه نیز به‌ترتیب ۱۲۰.۵ و ۱۲۲.۵ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این اعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال (چهارم و پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۰ و ۱۲۰.۹ میلیون لیتر، به‌ترتیب ۹.۵ و ۱.۳ درصد رشد یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت از سوی هموطنان تصریح کرد: نظارت جدی بر روند عرضه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور و آماده‌باش کامل ستاد، مناطق و نواحی این شرکت تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.
بر اساس اعلام وزارت نفت، در روز ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ (آخرین روز پارسال)، بیش از ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این عدد رکورد بی‌سابقه‌ای در مصرف بنزین کشور به‌شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا