خودرو

تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود

رئیس واحد تایلند شرکت تویوتا اظهار کرد که شرکت ژاپنی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵ یک پیکاپ الکتریکی باتری‌دار هایلوکس را تولید کند.
به گزارش ایسنا، این اعلامیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که دولت تایلند اعلام کرد که خودروساز ژاپنی رقیب ایسوزو موتورز گفته است که باتری D-MAX پیکاپ خود را تا سال ۲۰۲۵ در تایلند تولید خواهد کرد. تایلند یک مرکز خودروسازی منطقه‌ای است که خودروهای پیکاپ در میان وسایل نقلیه تولید شده برای فروش داخلی و صادرات قرار دارند.
نوریاکی یاماشیتا از تویوتا تایلند در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک اظهار کرد که هایلوکس ممکن است تا پایان سال آینده آماده شود. او مشخص نکرد که این خودرو در کجا تولید خواهد شد. یاماشیتا گفت در تایلند، تویوتا انتظار دارد امسال ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو بفروشد.
استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی  در تایلند شتاب بیشتری به دست آورده است که توسط برندهای چینی مانند بی‌وای‌دی، شرکت چینی چانگان موتورز و گریت وال موتورز رهبری می‌شود که مجموعاً ۱.۴۴ میلیارد دلار آمریکا را در تأسیسات جدید به دومین خودروی بزرگ آسیای جنوب شرقی اختصاص داده‌اند.
تایلند یک مرکز مونتاژ و صادرات خودرو در منطقه بوده است و برندهای ژاپنی مانند نیسان موتورز و هوندا موتورز بر آن تسلط دارند.
طبق گزارش رویترز، یاماشیتا گفت که تویوتا، رهبر بازار تایلند که یک سوم فروش را به خود اختصاص می‌دهد، ماه آینده ۱۲ دستگاه پیکاپ هایلوکس باتری‌دار را برای آزمایش به عنوان حمل و نقل عمومی به شهر ساحلی توریستی پاتایا در شرق تایلند تحویل خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا