خودرو

امسال یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد

در سال جاری حدود یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده که سهم سواری ها یک میلیون و ۱۳۲ هزار دستگاه است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد خسروی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت اظهار کرد: در سال جاری حدود یک میلیون و 340 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.
وی افزود: همچنین از این میزان حدود یک میلیون و 132 هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با یک میلیون و 71 هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد.
خسروی بیان کرد: در مدت یاد شده 166 هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از 32 درصد رشد برخوردار بوده است.
این مقام مسئول وزارت صمت گفت: تولید بیش از 40 هزار دستگاه انواع خودروی تجاری (ون-مینی بوس-اتوبوس-کامیونت-کامیون و کشنده) و رشد حدود 2 درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.
وی اضافه‌کرد: علاوه بر این، امسال حدود 307 هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید 194 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 58 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.
خسروی تصریح کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور 23 درصد بوده است، در حالی که این سهم در سال 98 حدود 5 درصد بوده است.
مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت در خصوص روند رو به رشد تولید موتورسیکلت نیز گفت: امسال نزدیک به 600 هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید 465 هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود 28 درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا