خودرو

خرید سه خودروی ایران‌خودرو رویایی شد

رکنا اقتصادی: دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، تارا با گیربکس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC) در نیمه دوم ۱۴۰۲ رشد قیمت را تجربه کردند و از خرید آن‌ها برای متقاضیان رویایی شد.
به گزارش رکنا به نقل از اقتصاد نیوز، بررسی قیمت بازاری خودرو‌های اتوماتیک ایران خودرو نشان می‌دهد خرید این خودرو‌ها برای متقاضیان سخت شد.
دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ، تارا با گیربکس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC) در نیمه دوم ۱۴۰۲ رشد قیمت را تجربه کردند و از خرید آن‌ها برای متقاضیان رویایی شد.
بررسی قیمت دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ در بازه زمانی مورد اشاره نشان می‌دهد قیمت این محصول اتوماتیک آبی‌های جاده مخصوص رشدی حدود ۱۹ درصدی را به خود دیده است.
دنا با گیربکس اتواماتیک و موتور توربو شارژ در پایان هفته اول پاییز ۱۴۰۲ با قیمتی حول و حوش ۸۱۰ میلیون تومان در دسترس متقاضیان بود، اما این خودرو در هفته پایانی اسفند سال گذشته با قیمت ۹۶۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شد؛ بنابراین شاهد رشد قیمت نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومانی دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توریو شارژ هستیم.
مطالعه روند قیمتی تارا با گیربکس اتوماتیک نیز نشان می‌دهد قیمت این خودرو در بازه ۶ ماهه دوم پارسال رشدی بیش از ۲۴ درصدی را به خود دیده است. خریداران تارا با گیربکس اتوماتیک در هفته منتهی به ۶ مهر ۱۴۰۲ برای در اختیار گرفتن این خودرو باید حساب خود را پیش از رفتن به بازار حدود ۷۶۰ میلیون تومان شارژ می‌کردند. این خودرو در هفته منتهی به ۲۴ اسفند سال گذشته با قیمتی حدود ۹۴۵ میلیون تومان در بازار حاضر بود.
این عضو خانواده تارا رشد قیمتی حوالی ۱۸۵ میلیون تومانی را در بازه ۶ ماهه تجربه کرد.
روند قیمتی پژو ۲۰۷ با گیربک اتوماتیک (MC) نیز نشان می‌دهد این محصل ایران خودرو با برند پژو در فاصله مهر تا اسفند ۱۴۰۲ حول و حوش ۲۳ درصد افزایش قیمت یافت.
فروشندگان در پایان اول هفته از مهر سال گذشته حاضر بودند در قبال دریافت ۷۱۰ میلیون تومان خودروی در اختیار خود را به متقاضیان واگذار کنند. اما خریداران برای سوار شدن پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC) باید در هفته پایانی زمستان پارسال حدود ۸۷۰ میلیون تومان هزینه می‌کردند.
این فاصله قیمتی نشان می‌دهد پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC) طی ۶ ماه حدود ۱۶۰ میلیون تومان گران شده است.
این در شرایطی است که سال گذشته با توجه به شعار سال رشد تولید و مهار تورم سیاست گذار به دنبال این بود تا بازار خودرو را مدیریت کرده و اجازه ندهد تا قیمت‌ها در بازار افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند. اما باز شاهد هستیم که قیمت سه محصول ایران خودرو با گیربکس اتوماتیک به طور میانگین حدود ۲۲ درصد رشد کرده است. این میزان رشد به زبان عدد حدود ۱۶۵ میلیو تومان بوده است.
نکته مهم دیگر این که آبی‌های جاده مخصوص در اواخر مهر سال گذشته برای هشت محصول خود که با استاندارد‌های جدید و همچنین آپشن‌های اضافی قرار است روانه بازار کنند از شورای رقابت قیمت جدید گرفتند. سه خودرو از هشت خودروی یاده شده مدل‌های ارتقا یافته سه محصول اتوماتیک ایران خودرو هستند؛ بنابراین دیگر آبی‌های جاده مخصوص تارا با گیربکس اتوماتیک، دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ و پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC) تولید نمی‌کنند و به جای آن‌ها تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴، دنا با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو شارژ آپشنال و پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک، سقف پانوراما (شیشه ای) و موتور TU۵ P تولید خواهد شد. این اتفاق به آن معناست که قیمت بازاری سه خودروی اتوماتیک آبی‌های جاده مخصوص با افزایش بیشتری در بازار خودرو مواجه خواهد د. به طور مثال تارا با گیربکس اتوماتیک LX V۴ در بازار در سال گذشته با قیمتی حدود یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان معامله شد تا این خودرو بیش از پیش از دسترس متقاضیان خارج شود.
با توجه به برنامه ریزی ایران خودرویی‌ها باید گفت خرید سه محصول اتوماتیک این خودروساز برای بخشی از تقاضای حاضر در بازار رویایی شده است.
منبع: اقتصادنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا