خودرو

ورود یک بانکدار باسابقه به جاده مخصوص/ جهش تولید خودروسازی با مشارکت مردم سرعت گرفت

عصر خودرو- یک بانکدار با سابقه با هدف رفع مشکلات و موانع تولید خودروسازی در حوزه مالی و بانکی، سکان مدیریت تامین منابع ارزی در رفع تحریم های یک جانبه غول های خودروساز کشور را در دست گرفت.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تازه ترین خبرهای رسیده به صنعت مالی از جاده مخصوص حاکی است، همزمان با تکاپوی خودروسازان‌ و قطعه سازان‌ کشور برای جهش تولید با مشارکت مردم در سال جدید، حمید محمودی سکاندار تامین منابع ارزی مورد نیاز صنعت خودروسازی کشور به منظور رفع موانع تولید شده است.
انتصاب وی به عنوان دبیر کارگروه ارزی معاونت حمل و نقل وزارت صمت و‌ ابلاغ معاونت هماهنگی و اقتصادی معاون اول رئیس جمهور با هدف بهبود و جهش تولید خودروسازی از طریق مشارکت های مردمی و همچنین جلوگیری از هر گونه توقف و یا رکود تولید در واحدهای تولیدی حوزه صنایع حمل و نقل از جمله صنعت خودروسازی و همچنین با توجه به اهمیت تامین مالی بهینه و به موقع منابع ارزی مورد نیاز این صنعت صورت گرفته است.

حمید محمودی سکاندار اقتصادی تامین منابع ارزی خودرویی ها در کارنامه خود سوابق طولانی فعالیت در نظام بانکی، هیات عالی گزینش بانکها، بانک مرکزی، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون و بازرس ویژه مدیرعامل بانک ایران زمین، هیات عالی گزینش نهاد ریاست جمهوری و دانشگاه شهید بهشتی همکاری داشته است.
صنعت حمل و نقل  کشور از زمان تحریم های ظالمانه آمریکا پس از خروج ترامپ از برجام، زیر بار فشار تامین منابع ارزی و همچنین مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. روزنامه “فایننشال تایمز” اخیرا در گزارشی از وضعیت صنعت خودرو جمهوری اسلامی ایران، نوشته است که کمر این صنعت که بزرگ ترین صنعت غیرانرژی در ایران است، به شدت زیر فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها، خم شده است.
کارگروه تامین منابع ارزی خودروسازان
از طرفی ایجاد کارگروه تامین منابع ارزی خودروسازان‌ از سوی وزارت صمت و ابلاغ ریاست جمهوری در سال جهش تولید بارقه ای از امید در دل های فعالان این صنعت زنده کرده است.
مقامات ایران اطمینان دارند با اتخاذ تدابیر موثر، صنعت خودروسازی کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه آمریکا که پس از فروپاشی توافق هسته‌ای تهران با قدرت‌های جهانی اعمال شد، سنگر مقاومت اقتصادی خود را حفظ می کند. از طرفی امیدها مبنی بر این مسیله که واردات از کشورهایی مانند چین تاثیر محدودیت های آمریکا را جبران کند محقق نشد.
بنابراین گزارش صنعت مالی توجه به صنایع داخلی به ویژه خودروسازان‌ با وجود تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم مسیر روشنی را ترسیم می کند.
خودروسازی در ایران سابقه ای بیش از پنجاه سال دارد و خودروسازان‌ داخل در این مدت توانایی‌ها را در مونتاژ، ساخت خطوط مربوط به بدنه و همچنین خطوط رنگ با تدبیرهای مناسبی نشان داده‌اند. با این حال غول‌ های خودرو ساز ایرانی بی نیاز از همکاری و ارتباط با دیگر خودروسازان‌ بین‌المللی نیستند و البته این مسئله تنها در مورد خودروسازان‌ ایرانی صادق نیست.
برنامه‌های مورد انتظار صنعت خودروسازی ایران
به واقع صنعت خودرو در همه دنیا، صنعتی نیست که بتوان آن را ۱۰۰ بومی کرد و توسعه و استفاده از فناوری روز مسئله‌ ست که بیش از همه صنعت خودرو را نیازمند ارتباط و تعامل با فضای بین‌ الملل کرده است. از طرفی خروج آمریکا از برجام و به دنبال آن خروج شرکای خارجیتمام برنامه‌های توسعه محور را در خطوط تولید شرکت‌های داخلی ناتمام گذاشت.
در شرایط کنونی آن چه که باید مدنظر سیاست‌گذاران ارشد خودروسازی باشد، حفظ وضع موجود است. بی‌ شک برای رسیدن به این هدف تصمیم‌گیران ارشد و خودروسازان‌ باید ۲ برنامه را مد نظر داشته باشند. برنامه اولویت دار ادامه تولید خودروهای قدیمی با تیراژ زیاد است.
رسانه صنعت مالی معتقد است که برنامه بعدی نیز که می‌تواند در این شرایط به کمک خودروسازها بیاید ادامه توسعه کار روی پروژه خودروهای ملی خواهد بود.
دانلود با کیفیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا