خودرو

یک خودرو جدید در راه بازار؛ پیمایش صد کیلومتر مسافت فقط با نیم لیتر بنزین/ عکس

آئولوس که از برندهای زیرمجموعه دانگ فنگ به حساب می آید، خود را برای عرضه یک شاسی بلند جدید آماده می کند. این شاسی بلند L۷ نام دارد و به پیشرانه هیبریدی شارژی قدرتمند مجهز است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش آخرین خبر، برند آئولوس (Aeolus) روی مدل های پاک تمرکز کرده و می خواهد تمامی محصولات خود را با پیشرانه های برقی شده به فروش برساند. برای تحقق این هدف آئولوس قصد دارد ۳۰ خودروی سواری و ۱۴ خودروی تجاری سبز را در آینده نزدیک راهی بازار کند.

شاسی بلند هیبریدی شارژی آئولوس L۷ در هفته های آتی و در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این خودرو از طراحی مدرن و بروزی برخوردار است و استیل جذابی دارد. با ۴۸۶۵ میلیمتر طول، ۱۹۰۵ میلیمتر عرض، ۱۶۲۵ میلیمتر ارتفاع و ۲۷۷۵ میلیمتر فاصله محوری، L۷ در دسته کراس اوورهای کامپکت قرار می گیرد. این خودرو وزنی برابر با ۱۸۰۰ کیلوگرم دارد و روی رینگ های آپشنال ۱۹ اینچی حرکت می کند.

در نمای ظاهری آئولوس L۷ باید به ویژگی های بارزی مثل چراغ های اصلی باریک و مثلی شکل، دستگیره های در مخفی شونده، جلوپنجره بدون منفذ، اگزوزهای مخفی، اسپویلر دوقلوی عقب، چراغ ترمز نصب شده در انتهای سقف و چراغ های عقب سرتاسری اشاره کنیم.
محصول جدید گروه دانگ فنگ در داخل کابین هم طراحی مدرنی دارد. بدون شک شاخص ترین ویژگی آئولوس L۷ در این بخش، نمایشگر بسیار بزرگ نصب شده در قسمت میانی داشبورد است. درباره ابعاد این نمایشگر فعلاً حرفی به میان نیامده، اما احتمالاً با نمونه ای بزرگ تر از ۱۴ اینچ سر و کار داریم. استفاده از این نمایشگر بزرگ باعث شده تعداد دکمه های فیزیکی کابین به حداقل برسد. طبق انتظار در پشت فرمان هم نمایشگر دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، پیشرانه آئولوس L۷ از نوع هیبریدی شارژی است. شرکت دانگ فنگ از این پیشرانه با نام Mach یاد می کند. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربو شارژ و یک موتور برقی با کد DFMC۱۵TE۳ می شود. به گفته دانگ فنگ این دو موتور با همکاری هم ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. بد نیست بدانید از این میزان خروجی، ۱۵۱ اسب بخار توسط موتور بنزینی تولید می شود.

موتور برقی آئولوس L۷ انرژی خود را از پک باتری ۳۰.۳۲ کیلووات ساعتی دریافت می کند. این باتری ساخت شرکت CALB است و با اتکا به آن می توان تا ۲۰۵ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر گذاشت که البته خیلی خوشبینانه به نظر می رسد. آئولوس می گوید در صورت پر بودن باک و شارژ کامل باتری برد حرکتی L۷ چیزی در حدود ۱۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. این برند چینی مدعی است کراس اوور جدیدش در بهینه ترین حالت، طبق استاندارد WLTP فقط و فقط ۰.۵۶ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مسافت مصرف می کند.
برای اطلاع از قیمت و زمان عرضه آئولوس L۷ باید تا زمان رونمایی کامل این خودرو منتظر بمانیم.
۲۲۷۳۲۳

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا