خودرو

شاسی بلند خاص “کیا” که فقط توسط چینی‌ها ساخته و صادر می‌شود! + عکس

کیا از اول آوریل تولید مدل‌های صادراتی EV۵ را در چین آغاز کرد. این خودرو ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی خودرو بانکوک (BIMS) به نمایش درآمد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود عابدین: کیا EV۵ سال گذشته به طور رسمی در نمایشگاه خودرو گوانگژو معرفی شد. این اولین خودروی برقی چینی کیا برای بازار جهانی است و از پلت فرم E-GMP این شرکت استفاده می‌کند. این خودرو در چین با یک موتور الکتریکی ۲۱۴ اسب بخاری در محور جلو با گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر و بدون نسخه تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. با این حال، برای مدل جهانی یک نسخه تمام چرخ محرک وجود خواهد داشت که یک موتور ۹۳ اسب بخاری در عقب دارد و شتاب ۶.۱ ثانیه‌ای را ثبت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که قدرت باتری با توجه به نوع بازار متفاوت است. در چین شش نسخه با بسته باتری ۶۴.۲ یا ۸۸.۱ کیلووات ساعتی به فروش می‌رسد که برد EV۵ را به ترتیب به ۵۳۰ کیلومتر و ۷۲۰ کیلومتر (براساس CLTC) می‌رسانند.

این خودرو دارای سیستم i-Pedal است که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می‌کند. در داخل خودرو یک صفحه نمایش دوگانه ۱۲.۳ اینچی به صورت پیوسته وجود دارد. یک صفحه نمایش کنترل تهویه مطبوع ۵ اینچی هم وجود دارد.

کیا EV۵ توسط Yueda Kia تولید می‌شود. دانگ فنگ قبلاً ۲۵ درصد از سهام این سرمایه گذاری مشترک را در اختیار داشت، اما در سال ۲۰۲۱، سهام خود را به Yueda فروخت. این بدین معنی است که کیا اکنون ۵۰ درصد مالکیت را در اختیار دارد و مابقی متعلق به دو نهاد مختلف Yueda است.

یوئدا کیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ سالانه ۲۰۰ هزار خودرو صادر کند و ادعا می‌کند که در حال حاضر به بیش از ۵۰ کشور خودرو صادر می‌کند و این میزان به ۸۰ کشور افزایش می‌یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا