خودرو

سایه سیاه احتمال وقوع جنگ و دلار ۶۵ هزار تومانی بر بازار خودرو


امروز علاوه بر افزایش احتمال رخ دادن جنگ منطقه ای، بهای دلار به بالای ۶۵ هزار تومان رسید و شاهد رشد شدید قیمت خودروها در بازار آزاد بودیم.
در روزهای اخیر سایه جنگ و گرانی، بازار ایران را به طور کلی تحت تاثیر خود قرار داده و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت های بی رویه هستیم. به دنبال این قضیه رشد بهای ارز تعیین کننده و مهم دلار نیز موجب شده تا خودروها در بازار آزاد بسیار گران شوند و دلالان بهانه لازم برای افزایش قیمت های مدنظر خودشان را در اختیار داشته باشند.
در نتیجه تنش هایی که در جریان است، مردم نیز نسبت به هفته های قبل هیجان زده تر رفتار می کنند و برای خرید خودرو و دیگر اقلام سرمایه ای به بازار هجوم می آورند. ازاین رو توازن عرضه و تقاضا در بازار از روال سابق خارج می شود تا این موضوع نیز به گران تر شدن خودروهای موجود در بازار کمک کند.
به طور کلی در صورتی که در روزهای آینده احتمال وقوع جنگ در منطقه کاهش نیابد و آرامش به کشورهای اطراف برنگردد نباید انتظار کاهش قیمت ارز و خودرو را داشته باشیم.
بیشتر بخوانید : قیمت روز خودرو
پارس تیوفایو، دنا پلاس اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما امروز بیشترین رشدها را داشتند و هر کدام به ترتیب ۳۶، ۳۰ و ۱۵ میلیون گران تر شدند.
در میان تولیدات سایپا امروز شاهین G، ساینا S دوگانه و ساینا S بنزینی به ترتیب ۱۲، ۷ و ۵ میلیون افزایش قیمت را تجربه کردند و بیشترین تغییرات را به ثبت رساندند.
نوسانات بازار چینی ها نیز مانند تولیدات داخل به نسبت بالا بود، به عنوان مثال تیگو ۸ پرو، فونیکس FX و کی ام سی T8 هر کدام به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۶۰ میلیون گران شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا